stora sthlm

ja igår var dt då äntligen dags för årets stora hundhändelse!
Stora Sthlm - utställningen med allt för hundidioter.
Jag och mamma gick dit för att titta in spektaklet fast jag inte hade någon hund med på mässan i år.
Kändes lite riskabelt att ställa ut när bebisen är beräknad 5 dagar senare så hundarna fick vara hemma.

På mässan gick vi först upp till lakiesringen - för tråkigt nog hade de ingen monter i år.
Utanför ringen så var det svårt att hitta någon vi kände igen men tillslut såg jag sötaste lilla Fiona med matte Anneli från kennel www.nunsstory.se
Lilla Fiona är kusin med min finaste Lyra jag hade och Lyra var otroligt lik sin moster Ruffa som då är mamma till Fiona.
Träffade även Anna-Britta och vi stod och pratade en stund allihopa.

sen snurrade vi vidare och där runt pumiringen fanns Danni med puffen www.daniellaoljan.se som hade gått och blivit nordisk juniorvinnare 11 - duktig Puff!!

Sen tog vi oss en kik på lapphundarna - även om svenskarna redan var klara men de andra 2 raserna är ju oxå superfina.

I dörren till C-hallen mötte vi snabbt Carro som är en gammal klasskamrat till mig. Det är alltid roligt att känna igen en massa folk på mässan.

Jag och mamma tog oss en paus på cafét och vilka sprang inte förbi då om Lotta och Ewy. kramades lite och sa hej sen fick de rusa vidare till uppfödarmötet.

Efter fikat tog vi oss runt och tittade på allt som var till salu. Blev inga grejer inköpta i år pga ekonomin. Men alltid kul att titta. Vi tittade självklart in rasmontrana oxå och i lapphundsmontern stod ingen mindre än finaste Herax och visade hur en svensk lapphund är tillsammans med matte Ida http://hundliv.idatorneberg.se/.

I montern bredvid lapparna stod de söta små västgötaspetsarna <3 jag är redan kär i den här rasen och tänka sig att det blev mamma också när hon tittat in dom ordentligt. Så ja nu är det bestämt att hemma hos mina föräldrar blir det en liten glad spets som nästa hund.

Såg en hel del andra människor i de olika montrana som jag kände igen. Självklart blev det ett obligatoriskt besök i djurgymnasiets monter där Bettan stod och lockade nya elever tillsammans med ett gäng nuvarande elever. När jag stod där kom sötaste Malin från min gamla klass upphoppande. Jo för hon kommer faktiskt alltid upphoppande med världens smile. Hon är nog alltid glad.

Efter det här så begav sig jag och mamma trötta och glada hemåt. Tanken var ju att gå igång bebisen där inne i magen men nejdå h*n ligger så nöjt där inne och myser.

Ja det var hundmässan för i år, nästa år hoppas jag att vi är med och tävlar om fina titlar igen.

Avslutar med en bild på sötaste Fiona typ 4-5 veckor gammal

Kommentera här: