kvällsdopp och 1 mindre familjemedlem i vitsippsdalen

Igår var matte elak nog och lämnade mig och brorsan inne på promenaden med dagishundarna.
Men hon gottgjorde oss istället med att ta med oss upp till sjön och tog ett kvällsdopp med henne och mattes kompis lisa.

Ni ska veta hur kul vi hade, vi skällde och röjde, var ju inga andra i skogen den tiden på kvällen så vi ägde hela platsen.
Sen lura baloo ut mig på äventyr och jag blev jätterädd när jag insåg att jag glömt matte vid vattnet.
Oj vad jag sprang men brorsan han före, han visste ju vart vi sprungit det gjorde ju inte jag.
Vi måste ju hålla lite extra koll på matte nu, hon börjar ju bli tjock och tänk om hon sjunker som en sten i vattnet!
Jag höll mig nära sen men var riktigt trött.
När vi kom hem fick vi gå in och sova....Skönt!



Matte tog vägen via kaninerna för att vattna och mata dom.
Men det var tydligen bara 2 som var framme och skutta. Lycka och Bambi var jätte hungriga men Vilja syntes inte till.
Matte letade överallt och tillslut hittade hon henne i ett hörn där hon bara satt och hägnde.
Matte petade på henne men då ramla hon omkull.
Hon var tydligen väldigt död :(

Dåligt tycker jag! Ska kaninerna dö så vill jag gärna vara med på ett hörn och hjälpa till!!
Jaga lite och smaka på ett ben eller nått.
Men det tycker varken matte eller Baloo, Baloo de puckot får ju följa med in till kaninerna och då tycker man ju att han ska passa på att smaka men nej nej han äter bara upp deras mat och möjligtvis pussar lite på dom.

Nej nu är det dags att börja klä på oss för näst sista dagens promenad på hundlekis, sen ska vi tydligen inte vara på lekis mer. Skumt det där, men men säger matte så så är det säkert bra. Bara vi får vara där hon är så vi kan hålla koll på hene så hon inte kommer bort.


Lilla Vilja som bara blev 1 år gammal. Sov gott nu.

Kommentarer:

1 Alexandra:

skriven

Nämen usch, tråkigt med lilla kaninen! :( Min frasse Elda dog också runt ett års ålder. Att de ska vara så sköra, kaninerna!

Kommentera här: