Längsta resan till stan någonsin + mysig dejt.

Idag bestämde sig jag och älsklingen oss för att vi skulle ta och titta på Bio.
Jag ville se Tintin och eftersom den lille snart kommer kändes det som att det är bäst att passa på, för snart har vi inte tid alls.

Men våran bil har krånglat lite :( så jag vågade inte ta bilen till tåget så bestämde mig för att ta bussen.
Då det är rätt långt till busshållplatsen så tyckte jag att det var en bra idé att ta cykeln dit.
inte helt säker på att det var en bra idé egentligen, galet vad jobbigt det var och inte gick det fort heller, för varje tramptag så kom knäna upp i magen. inte så skönt haha.
funderade ett tag på att gå av och gå men går faktiskt inte fortare än jag cyklar så cyklade hela vägen fram.
Körde en bil 20 m framför mig som stannade in varje gång avståndet mellan oss blev för långt. han vågade nog inte släppa den galna höggravida kvinnan ur sikte som dessutom såg ut att halvt dö.
Väl framme låste jag cykeln, skickade iväg smsbiljetten och sen kom bussen. Skönt att jag hann!

Bussen jag tog tar en evighet till huddinge då den går in i alla områden på vägen. tyvärr var det inte riktigt den bästa busschafören heller utan han körde ryckigt och jag var tvungen att hålla i både mig och mina saker för att inte ramla ur sätet. Blev illamående efter ett tag. Sen längst inne i gladö klev det på ett gång människor och någon av dessa luktade gammal fylla så mitt illamående steg nu galet mycket. Var glad att jag inte spydde på bussen kan jag säga.

Tågresan gick bra iallafall men sen var det dags att gå från centralen till buttrick. tänkte att jag skulle köpa en banan på vägen för att avvärja illamåendet men se så mycket pengar fanns inte på mitt konto :( inte kul att vara pank brukar ju vara jag som har pengar i våran familj. så fick gå illamående, kissnödig med galna sammandragningar fram på stockholmsgator som en liten stoppkloss. För det vet väl alla att det är inte accepterat att gå långsamt i stan. kom fram tillslut iallfall.

Blev en supermysig kväll med mat från tacobar, en riktigt bra film men en milou som var så lik en lakelandterrier i sättet så det var fånigt. Riktigt roligt att titta på.

Men nu är kroppen slut och det är dags att gå och lägga sig efter intag av värktablett och med tensapparaten påkopplad.

God Natt!

Kommentarer:

1 Bodil:

skriven

Oj vad duktig du är! Jag gick knappt utan för dörren de sista veckorna om det inte var för att åka och köpa choklad då ;)

2 Anna:

skriven

Jag ångrade mig lite när jag väl var på väg men då var jag ju som sagt redan på väg så bara att åka vidare.

men var en mysig kväll men idag blir det bara en kortpromenad med hundarna och sen vila (kanske lite bak oxå :p )

3 Alexandra Sjöblom:

skriven

Wow, that's dedication! Men vad bra att kvällen blev lyckad ändå. :) Jag och pappa såg Tintin-filmen på premiären (förstås, vi har ju alltid varit Tintin-galna) och jag tyckte den var riktigt bra! Längtar tills den kommer på BluRay så man kan se den om och om igen. :D Hoppas vi kan ses någon dag! Har beställt busskort nu så från och med den 8:e dec kan jag ta mig runt i stan hur jag vill, och kan ju jag komma till dig. Om det passar förstås. :)

4 Anna:

skriven

Jaa du får gärna komma hit :) bara jag kan planera in så jag kan ta det lugnt dagarna innan så jag är pigg när du kommer hit :D

Kommentera här: