Träningsdagbok över dagen


Mina buspojkar

idag var jag så pigg i kroppen så tog med grabbarna till våran äng som fungerar perfekt som träningsplan, finns till och med ett lydnadshinder där.

Började med Baloo

2 min platsliggning på 10m avstånd - inga problem men ligger och kollar lite åt olika håll för att se om något roligare händer

ögonkontakt - krävde lite för mycket innan belöningen kom vilket resulterade i en osäkerhet som gjorde att han absolut inte ville titta mig i ögonen. försökte och försökte men funkade inte. gjorde dock om inne och gick superbra och han höll utan problem ögonkontakt i 1 min

fot - fina vänstersvängar och höll sig fint brevid i position trots att jag försökte lura honom med tempot

lägganden - snabba snygga, låg tills jag sa varsegod trots kastande av belöning över huvudet på honom. Krånglade även till det genom att använda olika tonlägen och även viska fram lägg men han klarade det fin fint.

inkallning - tränade fart idag och det gick riktigt bra, blev bara 3 st

ställanden - funkade bra i alla normallägen men inte med lurerna av olika tonlägen och röstlägen så det blir att jobba lite mer på. Alltid bra då man inte vet hur man är själv på tävling

sen blev det paus för baloo. Min duktiga hund Bisse satt tyst under hela tiden jag tränade med Baloo. stort plus!!

Bisse fick börja med ögonkontakt - blev 20 sek ute och sen 30 sekunder inne sen

fot - går riktigt fint vid sidan men e lite väl på och får hålla sig i skinnet för att inte gå före mig. Provade även att göra helt om också vilket gick över förväntan.

lägganden - jag backar och säger lägg och bisse kastar sig ned - duktig!! försökte lite vid sidan om mig oxå men då var jag tvungen att visa med handen oxå.

inkallning - posetionen börjar fastna i lillens hjärna nu så kan ta bort lite hjälper. farten är det inge fel på, allt går ultrafort i bisses värld

ställanden - har lite problem med hur jag ska träna här. har tränat lyra och baloo på ett sätt men då kunde de inte stanna alls innan, bisse kan stanna så har lite svårt att bestämma mig. kanske bara ska fortsätta på det stanna han redan kan? hmm tips någon?

platsliggning - ja den blev sist för jag glömde bort den i början. han tjuvade första gången och låg nästan och vibrera och det tog väl ca 30 sek innan han for upp som en kanonkula. men andra gången så låg han betydligt stadigare men med samma kraft och då fick vi 2 min och jag kunde gå tillbaka och ställa mig brevid innan varsegodet kom och han for upp.

Bisse är för övrigt så söt när vi tränar då jag använder en petfalska med godis i som belöning som jag kastar iväg och han rusar iväg efter den och kommer så fint in med den varje gång <3

Nu var det baloos tur igen.

Apport - glömt allt men greppade fort så vi kom upp i brokiga 5 sek, men han ville verkligen och kämpade.

Hopp - perfekt inga konstigheter, dessutom en galet glad hund som älskar att hoppa.

Bisse

Apport - spottar snabbt men tillslut fick vi till stadiga 3 sek

Hopp - superglad hund som hoppar mer än gärna, fick bromsa honom lite men inga problem att ta hindret från olika vinklar och ingångarna gjorde han lite i farten.

Hoppet är väl det som är självbelönande då de är så drillade i agility. mina småskruttar.

Pojkarna var iallafall jätteduktiga och jag kände mig riktigt nöjd efteråt och det tror jag dom oxå gjorde för de slocknade direkt när de kom in. Imorn blir det nog tyvärr inte samma glöd från mig då jag antagligen kommer ha galet ont i kroppen.

Kommentera här: