Skitdag!!!

idag har varit en riktig skitdag!!
börjar med att jag segar på morgonen och när jag kommer ut så ser jag att våra fönster har kommit.
Inte riktigt i den färgen vi räknat med, nej de var helvita!!!!
Våra fönster som redan sitter uppe är gråa, det går inte att ha halva huset med vita fönster och den andra halvan gråa.

Ringde martin och gnällde och han fick ta tag i problemet.
psykade ut om grävningen på samma gång.
hormoner, bebis på väg och ett hus utan dusch och toa inomhus på 20kvm är inte att rekommendera.
då får man freaka ur ibland.

jag var iallafall uppe på skolan och fixade mitt kort som dom äntligen kunde göra då dom ändrat mitt efternamn i databasen.
skulle ta 2 timmar att göra kortet så jag åkte ner till visätra med killarna och gick på en promenad.
tyvärr var väl inte killarna på sitt bästa humör eller kanske det dom var för fy tusan vad de drog och svängde fram och tillbaka. så ja promenaden tog 1,5 timme, eftersom jag vägra gå när de drog.
men de är ju fina ändå mina pälsklingar, även när de är jobbiga.

ja en stund där mitt i skogen grät jag och skrek som en galning oxå när jag fick informationen om att det var firman som gav oss färgnumret som gett oss fel nr.
ja som sagt gravid kvinna som bor på 20kvm utan badrum!!

Åkte upp och hämta kortet och sen tog jag vägen via huddinge centrum och köpte thiamat.
var gott men inte det godaste jag ätit :(
Nr jag kom hem ringde grannen och sa att han kommer och grver hela dagen hos oss imorn!
ja jag blev glad!!
Martin har pratat med en lackfirma som får måla om fönstrena och mamma var förbi med färgprover och vi hittade rätt färg.

så nu är jag gladare igen men trött, hungrig och har ont i kroppen och har 2 killar som tycker att en promenad skulle vara en bra promenad. och martin är och klättrar :(

Kommentarer:

1 Alexandra Sjöblom:

skriven

Nej men usch! Det där låter ju inte alls som någon rolig dag. Fy sjuttsingen! Jag har ju själv bott utan ordentliga dusch- och wcmöjligheter och det krävs inte att man är gravid och hormonstinn för att bli tokig av det, kan jag säga! Hoppas att denna dag blir tusen gånger bättre, och att killarna sköter sig. Du kan inte ha dem i långlinor så att du slipper dragandet för en stund? Det löser ju inte problemet på lång sikt, men då skulle du ju kunna få en andningspaus i alla fall. Har svarat på ditt mail förresten!

Kommentera här: