dagen i korthet

 
Blev ingen springtur igår, men en trevlig promenad :D
Telefon fick jag med mig hem oxå. Tänkte jag skulle hitta blogg.se app men nej nej den finns ingenstans :( 
 
Idag har vi varit och mätt och vägt oss, eller nej bara Algot.
han vägde nu 8210g och var 69cm lång. Han växer så det knakar lillvännen.
 
Jag har lite dåligt med ork och lust just nu så det blir mest bara det vanliga = leka med algot och hundarna varje dag.
Ser ut som ett bombnedslag här hemma så får väl försöka ta mig i kragen och städa ordentligt imorn, om nu Algot kan tänka sig vara längre än 2cm ifrån mig.
 
Till lunch idag åt vi torsk med äggsås och ärtor. Riktigt gott! Algit käkade ärtor själv och satt och kastade ner varannan till hundarna och skrattade. baloo var överlycklig!
 
Nu på kvällen så har jag och martin suttit och gjort en 2 veckors matlista. Inspirerade av Lisa (www.lisanilbrink.blogg.se) som vi nu ska testa att bara  köra om när de här 2 veckorna är slut. eller vi hoppar faktiskt i på torsdagen vecka 2 så handlar vi hem allt tills på måndag :)
 
Algot har varit vaken hela kvällen och har inte velat sova alls. Så han somnade nu vid 10 i 10. galna unge.
 
Oj vad blajigt det blev, jaja jag är trött!
 

Kommentarer:

1 lisa:

skriven

GILLA 2veckorsmeny, den kan rulla på i en evighet(inte riktigt) innan man blir trött på rätterna och det bästa av allt man vet vad matkostnaden blir varje 2v period :D

Svar: ja blir spännande att testa, sen e det skönt att slippa tänka ut nytt hela tiden
Anna Danielsson

Kommentera här: