Den här veckans dagar

jaha vad hnde här hemma då?
jo Kajsa har varit här 3 dagar och håller oss sällksap i soffan.
I måndags var vi i skogen tillsammans alla hundar och jag.
Baloo och kajsa fick vara lösa och Baloosan var skitlycklig, länge sen han var i skogen nu.
bisse har tyvärr varken öron eller hjärna ute i skogen just nu pga tonårssyndrom.
inne är han superduktig men ute blir det för mycket så han e i koppel där det inte är inhägnat just nu.
I måndags var även sista dagen med martin hemma så var därför jag kunde gå till skogen eftersom algot låg hemma och sov.
Tyvärr vaknade han när jag var på väg hem så blev en språngmarch hem så han kunde få mat, men det var lugnt hemma ändå, så skönt att martin alltid är lugn.

Igår var då första dagen själv hemma med Algot och hundarna.
Det var såklart inga problem, bara lite mer meck på morgonen innan vi kom ut på promenaden men det ska nog bli en bra rutin på det oxå snart.
På promenaden gick vi till hagen där hundarna fick vara lösa medan algot låg och sov i vagnen precis utanför, jag stod vid vagnen och höll koll.
Biss var överlycklig över att få kuta som han ville och Baloo var han tätt i hälarna.
Baloo var föst tillbaka till mig men bara hen liten stund senare kom bisse i full kareta och vi kunde gå hem igen.
Hemma tittade jag på filmen Pianot undertiden som alla andra sov.

Idag blev det inte alls en lång pomenad, var så galet halt så gick inte gå på våra grusvägar med vagn och hundar.
Så promenaden blev upp till ladan och runt den och tillbaka.
Sen fick bisse vara i linan, kajsa i hagen på tomten och baloo och jag tränade lite.
Men sen vaknade sötnosen så då gick vi in och fortsatte träningen där istället.
Det har blivit träning med apportbocken med bisse, fotpossitionen med baloo och snabba lägganden och ställanden med båda två.
Kajsa fick öva på att det inte var henne jag tränade med. Är så bortskämd med mina pojkar nu som ligger snällt vid sidan och väntar när jag tränar med den andra så hade glömt ´hur det är att ha en hund som står mitt i och frågar om det inte är dens tur nu.
men det blir nog ordning på det oxå.

Nej nu har lillen vaknat och vill ha mat. Så bye bye..


Kommentera här: