Härlig dag

Idag tog jag och stoppade in alla hundarna i bilen tillsammans med vagnen och så in med algot i bilbarnstolen och så åkte vi till Rudan.
Där gick vi maxingeslingan som är 2,2 km och en fin slinga som går jättebra att gå med barnvagn.
Efter att vi passerat ett gäng människor så fick Baloo vara lös.
Han var så galet lycklig så han fick ricktiga glädje ryck och lyssnade inte särkilt mycket, men efter ett tag kunde han ta in informationen och lugnade ner sig.
Det var inte så att han kuta iväg eller så han var bara busig med svansen som en propeller i bak.
När han kutat av sig det värsta och hade gått i normal takt ett tag så fick han koppel på sig igen.

Då fick Kajsa vara lös, hon gick och strosade i sin egen takt. hon är himla duktig och när hon hade nosat klart så föll hon fint in bakom mig och vagnen igen.
Så då fick hon bli kopplad igen.

nu var det lillgrisen Bisses tur, premiär för honom att gå lös på sådana här "offentliga" ställen så lite nervig var jag ändå. Men det går ju inte riktigt att  göra annat än att bestämma sig för att det går och jag litar på honom för annars skulle jag aldrig släppa honom.
Min älskade lilla skit var jätte duktig och höll sig inom precis den radie som jag tycker är acceptabel och han vände så fint när jag ropa in honom och slutade direkt med det han höll på med om jag sa till.

Eftersom hundarna skötte sig så underbart fint så blev det en riktigt bra promenad som gav mersmak till att åka och gå fler promenader. Här hemma går det nämligen bara gå 1 runda med barnvagnen och den blir man ju ganska snabbt trött på.

Avslutar med bild på min kärlek i snyggaste kläderna: Body från morbror och byxor från mormor och morfar (byxorna har motiv med renar, fjäll och lappkåtor vilket ju matchar hundarna)

Kommentera här: