Juni 3, 2012

Ja nu händer det mycket igen, så mycket att jag inte hinner skriva

Algot är inne i en fas där mamma är bäst och ska vara nära hel tiden. så just nu bär jag runt på honom 24/7 ungefär. men vad gör det, älskar min gosunge så får väl njuta när han vill va med mig.
det här gör ju dock att vardagen är lite bökig, svårt att laga mat, vagnen är utesluten för tillfället så blir inga mega promenader.

Bisse min älskling är en riktigt liten osäker tonåring som inte vet hur han ska reagera när det blir för mycket vilket resulterar i att han börjar bråka med baloo. så nu ska vi jobba upp rätt beteende istället och en självsäkerhet. det här händer bara när vi är på promenad eftersom det är där störningen är så därför delar jag nu på  hundarna på promenaderna.
Kan säga att båda hundarna verkligen uppskattar det, blir ju fokus på bara 1 då.

Idag har jag varit i skogen med Baloo och nu på eftermiddagen varit inne på "smaka på sthlm" med bisse då min syster uppträder på stora scenen. vilket hon även gör på tisdag och onsdag.
bisse var duktig men tyckte det var lite mycket, speciellt under showen, så han frågade lite fint om mitt knä inte var ledigt. vilket det var så med min "lilla" lapphund  knät tittade vi vidare :p

algot har fått börja smaka på lite vanlig mat oxå, morotspuré - blä, ärtpuré - mums, äpple - blä, banan - mums.
postar ett in lägg med bilder på det och lite annat

blev ett svammelinlägg men men...

bild från stan


Kommentarer:

1 Alexandra Sjöblom:

skriven

Äsch, vad ska man ha ett knä till om inte för att ha hundar i det? :) Tyvärr är inte Duva någon knähund direkt... Vi kanske ska ta och byta jyckar ändå? ;)

Kommentera här: