Vi har varit och tävlat :D

Hej
I söndags var jag och pojkarna och tävla Agility :D
Deras första officiella, och ja Bisses första i huvudtaget och Baloos andra tävling.
Målet för dagen var att ha roligt - som alltid, och att se hur de reagera på omgivningen.
Jag är riktigt nöjd, trotts stress, massa hundar, förvirrad matte - det är mycket att hålla reda på med 2 hundar 1 bebis 1 sjuk man och 1 filmkamera, tur Lotta var med!
Sen var det faktiskt så underbart att ett helt gäng från klubben var där och tävla oxå.

Först var det hoppklass för våran del och bisse starta som nr 10



Vi hade inte tränat ed massa människor på planen, så han började med att kolla in en hinderbyggare och diskade sig men sen var han riktigt duktig.

Baloo var glad och på som vanligt. tyvärr var jag så yvig i min handling (som vanligt) så vi fick 3 vägringar och blev diskade men vad gör det med världens gladaste hund?
Tyvärr blev minneskortet full mitt i :(



när det var dags för banvandring i agilityklassen kändes allt jättebra. Banan var rolig och "lätt" även om jag såg att många var tvungen att krångla till den. tack för att vi övat här- och uthopp.

Först ut var Bissebus han var supertaggad och kastade sig iväg, men sen blev det lite strul i kommunikationen och efter att jag försökt rätta in honom på banan 3 gånger bestämde han sig för att kolla in alla hundar utanför banan istället :)
ännu en sak vi faktiskt inte tränat, massa glada hoppande hundar som studdsar och har sig utanför banan och innan man går in. Men jag är stolt och glad över min lilla skit.


Baloo var om än mer taggad nu och det lös i ögonen på honom. Min älskade lilla björn. Väl ute på banan flöt allt så fint
Tyvärr fick vi 5 fel på balansens kontaktfält, och så några sek tidsfel men annars helt felfritt. Helt galet bra och vi hamna på 10 plats av 76 starter!!!
Kan iinte säga att jag är annat än nöjd!!

Är dock osäker på att v skulle fått 5 fel här, kollade när vi sprang och han tog kontaktfälltet i mina ögon och tycker det ser ut som det på filmen oxå. Men jaja spela roll

Kommentarer:

1 Lotta:

skriven

Hej

Kul att du kommit igång med agility. Vet inte om du minns mig men det var jag som rådde om Hobbe hans första fyra år. Jag är så glad att han hittade din familj att bo hos. Hoppas allt är bra!

2 Anna:

skriven

åhh vad kul att du hittat hit. såklart jag kommer ihåg dig :) Ja Hobbe var min väg in i agilityn, lyra blev min lärare och med de här två gossarna hoppas jag på att få tävla mycket med.

Kommentera här: