spår, besök och bra kväll

Idag har vi haft besök av Algots kusin Benjamin och Faster Anna.
Vi fikade och de kollade igenom lite kläder som de fick med sig hem och algot han sov nästintill hela besöket!
Innan våra gäster kom så drog jag ut pojkarna på promenad runt området. 
Algot somnade snällt så jag och hundarna kunde ägna oss åt lite spår på ängen.
Började med 3 spår till baloo, han fick godis lite sporadiskt i spåret, först varannat och sen var tredje ch så varje bara för att han ska kolla av ordentlligt i alla fotsteg men inte förvänta sig godis hela tiden.
Han var riktigt taggad och tyckte det var jätte roligt <3 min älskade Apa är tillbaka helt och hållet nu!
 
Bisse han ägnade sig åt att leta sork undertiden jag och Baloo spåra. Sen fick jag dra hnom därifrån för att få han att spåra, men väl vid spåret jobbade han på bra. Tyvärr ökar han faarten ordentligt när han blir osäker eller säker? ja jag vet inte men något får honom att öka farten och då får man ligga som stoppkloss för att få honom att ta varje fotspår. 
 
Sen fick hundarna ligga ute tills Anna och Benjamin åkte hem och på eftermiddagen har vi bara tagit det lugnt inne. Hundarna fick en kvällspromenad i rusket och Algot fick bada sen somnade han så snällt i min famn så jag kunde göra klart alla diagnoser så ikväll är alla nöjda och glada. Martin är nog mest nöjd att han fick äta upp alla kakor själv <3 

Kommentera här: