Höstmorgon

 
Algot hoppade i ryggan i morse och hundarna i sina koppel och så begav vi oss ut på våran förmiddagspromenad.
Bestämde mig för att gå ner till bakluckeloppisen på Lissma Park. 
Oj så mycket folk det var, klockan var precis 10 när jag kom dit så alla bilar var inte uppställda än men det var redan fullt med köpare.
 
Baloo som spydde upp sin värktablett i natt var helt klart påvärkad. Han tyckte det var jobbigt med mycket folk så vi gick lite i utkanten och skvallrade på diverse människor och hundar.
Kändes som halva grannskapet var där oxå.
 
När vi gick hem så tog vi vägen över spångarna. De hande fixat i ordning stigen mot spångarna men spångarna var lika dåliga eller sämre än sist. de var halvt vattendränkta och de gungade upp och ner.
men det är en fin promenad som avslutas i en kohage. Var lite nervös för jag visste inte om korna var kvar i hagen så jag gick och tråklade in hundarna under nätet på ett ställe och så gick jag tillbaka och gick över en övergång som hundarna inte kom över. Sen gick vi över ängarna hem.
 

Kommentera här: