Tjej och barnkväll

 
Efter den roliga hunddagen så var det nu dags för en trevlig kväll.
algot som varit hemma med mormor hela dagen undertiden pappa och morfar byggt gjordes i ordning.
Jag gjorde i ordning mig och Martin gjorde iordning sig.
 
Martin skjutsade vi till öl och wiskymässan och vi styrde våran kosa till Kim och Casper.
Där var även Malin, Annika och Emma och Alice (7mån).
 
Algot tog för sig direkt och gick in och gav leksaker till de yngre barnen. Sen skulle han stajla så då gick vi omkring och han sparka på en boll. Gulligaste ungen i stan, det är min älskling det <3
 
Vi fick jättegod mat, räkpasta med chili och vitlök.
Sen galet god efterrätt - chokladtårta med hallon. Fast hallonen åt Algot upp för mig.
 
Efter ett tag blev Algot trött och jag la honom i vagnen och lyckades få honom att somna!!!
Vilken lycka och vilken frihet, han småvakna några gånger innan han somnade ordentligt och sen sov hela kvällen.
 
Var en riktigt rolig kväll med mysiga människor.
 
När klockan var runt 22 så började vi packa ihop oss och bege oss hemåt.
Stoppade i Algot i bilen, han vakna till lite men somnade snabbt om igen.
 
Väl hemma stoppade jag honom i vagnen för att få honom att fortsätta sova och så bytte jag skor på fötterna till gummistövlar.
På med kopplena å hundarna och ut i svarta natten. Jag älskar verkligen vårat område. Att gå i höstnatten och bara njuta av mörkret som är här ute.
 
Men den lilla skitungen vaknade såklart lagom tills vi skulle gå in, så efter att gungat honom i vagnen och bytt blöja så testade jag ge honom vatten - rätt! Sen gungade vi lite till men min kropp gjorde så ont så satte mig i soffan och slog på tvn istället. Rätt igen - han somnade direkt. Så in med honom i sängen och sen gå och sova själv.
 
Men precis innan jag somnade kom jag på att Baloo inte fått sin medecin (för elaka fästingsjukdomen) så upp och trycka i honom den.
ja tror ni inte han spyr som en gris då. hmm bara upp igen och torka.
Smärtstillandet åkte upp igen men jag tror han fick behålla antibiotikan iallafall. Skrutthund <3
 
sen var det bara sluta ögonen och sova sött.

Kommentera här: