<3

Idag har jag en riktigt mysdag med mina pojkar alldels sjäälv <3
Vi började dagen med att gå en långpromenad med utgångspunkt från bauhaus och sen runt i länna på diverse vägar innan vi var tillbaka vid bilen igen.
Algot satt snällt i vagnen hela vägen men fick gå av och gå sträckan neranför borgen. Lyckligare kille får man leta efter. Bisse gick lös större delen av promenaden, riktigt skönt att kunna lita på honoom så mycket.
Baloo fick ha flexi ett tag men eftersom jag hade godis i fickan gick han ändå inte mer än 1,5 meter i från mig så  han fick ha vanliga kopplet på sig ändå.
När vi kom tillbaka till bilen hade Algot ätit en halv apelsin och var nöjd med att titta på truckarna som körde fram och tillbaka på parkeringen. Så då passade jag på att träna lydnad med hundarna. Först med Baloo som fick köra igenom alla moment utom apporten. Riktigt duktig, behövde bara påminnas om vart fotpositionen är så satt allt klockrent. Men med godis och massa beröm.
Bisse hade svårt att komma ihåg att man ska sätta sig ner vid halter så det tränade vi en del på, sen blev det träning på läggande under gång betyder, ligg tills jag säger något annat.
Tog kanske 3 gånger tills han kom ihåg dedt momentet oxå. Inkallningen var finfin.
Sen blev det en platsliggning med båda hundarna bredvid varandra innan vi alla packade in oss i bilen igen.
körde den låmnga vägen via handen hem så Algot skulle somna, vilket han gjorde. Så nu sover både han och hundarna.
 
När han vaknat och ätit lunch ska vi åka till öppna förskolan för lite lek och sen blir det middag hos mormor och morfar. Men bilder från öppna lär nog komma.
 

Kommentera här: