galen dag


igår var en sjukt galen dag, till och med för att vara jag!
och nej jag ska verkligen inte göra så mycket för oj vad ont jag får men ibland kör lixom livet ihop sig.
började dagen med en promenad med hundarna, in med Baloo i bilen som inte ville starta *panik* men Martin lyckades starta den med ett reservbatteri så jag kunde åka och lämna in Baloo hos veterinären kl 8. kastrering stod på schemat, sen åkte jag hem och hämtade upp resten av familjen. hade tid 8,40 hos sjukgymnasten så under tiden jag fick tips och råd om hur jag ska avlasta nerverna som ligger i kläm i nacken och vad jag inte får göra. fick oxå reda på att det tar mellan 6mån-2år att läka en sån här skada :-o känns ju sådär om jag ska vara ärlig.
när jag varit hos sjukgymnasten i en timme for vi vidare till förskolan Albatrossen. vi var och hälsade på förskolan sagoskogen i tisdags men skriver separat inlägg om de besöken då vi ska hälsa på ballingsnäs imorgon.
efter att vi varit där blev det hem och äta och sen gick vi ut och strosa på kort promenad och lek på lekplatsen. Bisse var lös hela tiden och var så duktig och strosa runt oss, katten lekte oxå runt oss och hittade en snok som han jagade men det fick han inte för oss.
när vi kom hem fikade vi och fixade med pappas present innan det var dags att åka till veterinären. tog först in Bisse och han fick ett halvårs chip då han inte skulle prata förens i vinter eller vår. varför man nu ska para med han i huvudtaget eftersom han är så rädd och osäker så han inte funkar utan chip. han har börjat flyga på Baloo igen helt oprovocerat :-( men nu kommer det sluta när han får koll på hormonerna igen.
Baloo hörde Bisse och satte igång att vrålskälla så hela huset skaka, lapphunds skall är inte att leka med.
Algot var med mig in och var så duktig, vi satte in Bisse i bilen och gick och hämtade Baloo som var överlycklig att se oss.
blev lite råddande innan hundarna satt på varsin sida gallret i bilen. ville inte ha de ihop när Baloo är så försvagad och med tratt.
när vi kom hem igen pratade jag med våran granne lotta som erbjudit sig att passa Bisse ett tag. så hon kom ner och hämtade honom och vad jobbigt det kändes även om jag vet att han har det superbra där och det är absolut det bästa just nu ehandeln Baloo inte får gå promenad på 14 dagar. vet att de redan igår kväll var på skogspromenad runt Kvarnsjön.
när Bosse glatt går med lotta hem, utan att äns vända sig om och titta efter oss, åkte vi till vega och firade pappa med lite middag och tårta och Mona kom oxå ditt. men tyvärr var kvällens äventyr inte slut här då Algot blev sämre och sämre och prickarna på kroppen börjar komma tillbaka = streptokockerna börja växa sig starka igen :-(
så efter att ha pratat med typ alla blev det att åka till sachsska för Martin och Algot och där blev de kvar i 6 timmar. så de kom inte hem förrän klockan 2 på natten och det var fullt med streptokocker i hela Algots hals men han fick iallafall. nytt penicillin utskrivet som han började ta i natt. och häftigt nog smakade den här lite godare typ lite jordgubbe. så idag är det skönt att vi inte har något alls planerat utan bara kan vila lite för usch så trött jag är. somnade inte förrän jag tagit två Citodon klockan 3 inatt så inte konstigt jag är mör




Kommentera här: