terapihund


vad jag älskar min fina Baloo! han är så häftigt och säker och bara bäst.
idag har han hjälpt mig att titta på hur en liten staffetik var med andra hundar. hon var nämligen lite osäker och tyckte det var lite läskigt men hon gillar absolut inte svarta hundar enligt husse som bara är henne i 4 mån och ville ha lite hjälp.
sånt tror ju jag aldrig på utan måste få se vad hunden säger egentligen.

så ur med en glad och sprallig Baloo. han hälsade och nosade och tiken stod stilla och tyckte det var lite obehagligt men fann sig i det. Baloo han jobbade med lugnande signaler och lekinviter och man såg hur hon slappnade av. hon brydde sig nästan inte alls om honom tills han skulle hälsa på husse. då sa hon ifrån och Baloo hoppade undan.
husse stelnade till lite men lyckades lugna honom och Baloo han fattade och sket i att hälsa på hussen.
jag frågade om tiken fick äta godis och det fick hon. vi hade tidigare kelat så hon visste att jag var snäll men var ju lite läskigare när Baloo var med. så hon höll sig på en halv meters avstånd först men sen kom hon närmare och närmare. det häftiga med min kärlek Baloo var att han varje gång hon fick en godis så tittade han åt andra hållet så hon inte skulle känna sig hotad. så åtill sist satt de precis bredvid varandra och åt godis.

är så roligt med Baloo eftersom jag vet att han är så språksäker och att han är så säker så han klarar av att möta vilken annan hund som helst. synd jag inte kan använda honom mer och hjälpa osäkra ägare och hundar

Kommentera här: