en lördag i november

Idag fick hundarna sin frukost i form av belöning i lydnadsträningen.
Baloo är så duktig och ligge och väntar på sin tur medan bisse tränar <3

Började då som sagt med bisse,
ögonkontakt -15-20 sek - han e lite otålig och vet inte riktigt vad som förväntas av honom men det kommer.
lägganden - snyga plasklägganden när jag säger ligg och backar samtidigt och han tycker det är sååå roligt
ingångar - nötte mycket och det märks att han börjar greppa, nu gäller det bara försöka få bort hjälperna.
lnågra steg rakt fotgående - supersnyggt med fin kontakt
Platsliggning - en halv minut blev det bara och så fick han resten av maten i skålen som belöning

När bisse var klar åkte han bakom kompostgallret, annars ska han hellst vara mellan mig och baloo och då blir det bara fokus på att få bisse att inte störa. Men han låg helt tyst och tittade på idag - duktig pojke.

Baloo var supertaggad idag. Han älskar att få jobba ordentligt och få krav på sig.
ögonkontakt - klockren
fotgående - riktigt fin idag och han ansträngde sig i svängarna för att hamna rätt. Kändes riktigt bra. Men behöver självklart nötas lite mer för att bli perfekt.
läggande - snabba och fina
ställanden - riktigt bra inga konstigheter
inkallning - fina ska dock träna på nästa gång jag är ute på att han får springa i full galopp så att han inte sackar,
vilket han inte gör nu heller men blir ju lätt så om man bara tränar ingången och inte farten
platsliggning - fin och koncentrerad, inte så lång idag (martin kom in och börja fibbla i köket så vi var lite ivägen) sen blev det slutbelöning i form av de sista bitarna i skålen efter avslutad platsliggning

annars idag har hundarna varit ute på tomten och myst, martin har satt upp en löplina så pojkarna ska kunna springa mer fritt och man kan sätta fast dom direkt vid dörren!

Sen var jag och mamma en sväng på promenad i skogås på ett av mina promenadställen från dagistiden.
och nu har vi varit ute på kvällskissen

måste skryta över baloo som börjar bli vuxen tror jag.
för det studsade fram ett rådjur 6 meter framför oss och båda hundarna blev som tokiga men baloo bröt jättefort och valde att gå in och söka ögonkontakt och gå vid sidan istället <3
första gången det hände vill jag lova.

utöver promenaderna har vi alla fyra och magen legat  i soffan och tittat på arga snickaren och jag och martin har ätit pepparkakor och druckit julmust.

måste även tala om att min snälla mamma gav mig liza marklunds nya bok, en korsordstidning och en aladdinask idag så jag ska ha något att göra när jag är ensam hemma <3

nej nu ska vi sova - God Natt ZZZZzzzzzz

Kommentera här: