Lydnadsglöd

Ja nu är den här igen, lydandasglöden!
Den har varit borta ett långt tag nu men så nu idag så kom den tillbaka i full kraft.
Baloos fotposetion har vi tappat bort på vägen och han e inte helt säker på kommandot fot heller men säger man hit så funkar det så nu är det bara börja traggla om det.
Men resten sitter stenhårt, läggande, ställande, inkallning, apport och hopp så känns inte helt omöjligt.
Skulle inte vara så kul att behöva lära om allt.

Bisse däremot har bara snuddat på allt så nu blir det att strukturera upp träningen och ska stabilitet och säkerhet.
Målet är att gå ut i vår och hämta in första pris med båda pojkarna.
Sen får vi väl se om bebisen håller med mig men e ju bra för man kan träna hemma inne och ute och korta stunder så borde funka.

Vill hellst ha ett LP1 på båda hundarna innan sommarn men det kan vara att hoppas för mycket, vet ju hur motivationen kan tryta när agilityn drar igång.

Ni anar inte hur mycket jag saknar att få springa på agilitybanan just nu.
Finns inget roligare tycker varken jag eller pojkarna och i sommar då jäklar ska vi ut och tävla, hoppas jag iallafall.
Gäller bara att ha någon som håller bebis medan jag är på plan :p men vad har man träningskompisar till, haha!!!

Sen fick jag ett väldigt glatt besked idag, men mer om det får ni veta senare :D

Nej dags att planera lydnadsträningen mer noggrant!

Kommentera här: