Valborg

Valborg är för mig en tydlig kväll med lotter och eld, men inte som för andra där man går och tittar och köper lite lotter. Nej för mig är det att vara delaktig i att anordna valborg som är själva grejen. I hela mitt liv har jag varit med Handens scoutkår på valborg och sålt lotter och fixat så andra kan njuta av en familjedag.
 
Idag var inget undantag, så skönt att kunna vara delaktig trots familjelivet. Vi började med att baka 2 plåtar av mockarutor till caféet. Och sen innan riktiga valborgsfixet tog vid så gick vi ut på en härlig liten skogspromenad som Algot fick gå själv på. Alltså ingen lång men en långsam promenad. Bisse fick sprinag lös större delen som vanligt.
 
Sen åkte vi och hämtade korv på coop som sponsrat oss och så hjälpte vi till lite vid rudan. Sen blev det hem, äta, hämta hundarna, klä på oss och sen tillbaka. Hjälpte pappa lite och hundarna fick ligga där bakom och träna passivitet i svår miljö. Massa hundar och männiksor som vimla förbi. Sen gick vi en runda och tog lite lotter, vann ett gosedjur till algot och en fin uteblomma. Träffade såklart massa kompisar oxå, inte så konstigt eftersom kåren består av massa kompisar, Men vilken babyboom det har varit/är. träffade 4 nya småmänniskor som var så otroligt söta så nu längtar jag tills våran lilla kommer <3 
 
Vi stannade tills 9 och hundarna och Algot sover gott nu och snart ska vi göra dom sällskap. 

 

Kommentera här: