pojkarna


mina städplaner för kvällen blev visst inställda. blev istället att sitta och agera säng åt Ivar men inte klagar jag på det. är så mysigt att få lite lugn mystid. Martin jobbar på att lägga Algot men har ingen aning om hur det går. han sov nämligen på dagen idag men verkade riktigt trött här nere nyss.

på promenaden idag fick bisse vara lös hela vägen och var så duktig och han verkade så himla glad. så roligt att se då han varit lite deppig senaste tiden så kul att han tar plats igen. Vi gick in i fårhagen och Baloo gjorde mig så glad. han kutade in och la sig i attackställning mot mig och väntade på att jag skulle kolla in så vi kunde busa <3
sen lekte han och bisse en massa och lyssnade bra de vände innan de var över i andra hagen vilket är en seger i sig. sen kutade Baloo mot vägen och tänkte skälla på en lastbil men vände och kom hukande tillbaka när jag röt i med min elakaste röst. Alla som känner Baloo vet att det verkligen inte hör till vanligheterna att han faktiskt visar att han gjort fel.
på bilden ovan kan man se skillnaden på hundar och barn. hundar kommer på inkallning om de vinner på det och är glada för en godis. barn de kommer om de har lust och att mamma jagar än är betydligt roligare än någon torr levergodis :p och att testa gränser är otroligt roligt och viktigt för barn för annars vet de inte vad de kan och får göra.



Kommentera här: