ont

det här med att ha en konstant smärta som inte går eller bör att tänkas bort är nytt för mig. är van att alltid ha lite ont här och där och axeln har jag ju haft ont i ett tag nu. skillnaden är att det här inte släpper och att jag vet att jag inte ska göra sånt som gör ont. det gör ar det är mycket som inte kan göras. kan tex inte lyfta barnen på nån sida utan att få väldigt ont. men inte bara tunga saker jag inte kan bära, kan inte lyfta en liter mjölk med vänster arm för den är helt avdomnad och kan inte hålla telefonen eller annat lätt heller.
jobbigast är att inte kunna göra vanliga saker och att behöva be om hjälp. inte riktigt min stil vill kunna allt s själv och inte behöva vänta.
längtar tills jag kan få komma till doktorn och få smärtstillande och förhoppningsvis bli sjukskriven. vet inte vad jag gör om jag inte blir det, för kan inte ta hand om barnen själv!
men om jag blir sjukskriven får Martin gå hem och då blir allt enklare. har även bett våra grannar om hjälp med hundarna så de kommer ta Bisse ett tag. sen blir det kastrering av Baloo så blir han lättare att handskas med och slipper bry sig om tikar. skulle gärna kastrerat Bisse oxå men det får jag ju inte eftersom jag inte äger avelsrätten på honom.
men Bisse är så otroligt mycket lättare kastrerad för då kan han umgås med vem som och vara lös överallt. nu måste han gå i koppel och passas lite vid hundmöten plus att han utövar tvångsparning av Baloos huvud varje dag.
oj vilket babbligt inlägg men behövde skriva av mig

Kommentera här: