AJ AJ KAPTEN...födelsedag med massa lek

Idag blir jag hela 27 år, Grattis på mig själv! Började dagen med att få frukost på sängen och skönsång av familjen. Jag fick presetkort på klippning och färgning av håret, så underbart!! Algot och jag delade på det nybakade goda brödet och sen läste vi lite, bland annat om peter pirat som blir storebror. Algots tankar börja snurra oh sen hade vi bestämt att vi skulle leka sjörövare!
Så på med kläder som kunde passa och fixa attributen sen lekte vi för fullt. Vi tillfångatog martin som fick gå på plankan och sen blev vi jagade av både lejon och björn.
Det är så roligt nu nr fantasin skjuter i höjden och vi kan vara delaktiga i hans fantastiska fantasi värld <3
 
Förutom den roliga sjörövarleken har vi hunnit med att baka tills Elise dop imorgon, jag har varit hos kiropraktorn som märkte att det verkligen gått framåt och så fick jag ännu fler övningar att göra hemma.
 
Eftermiddagen spenderade vi med att fixa iording inför dopet imorgon, dukning och sånt. Sen köpte vi med oss thaimat och gick till en park och åt mat och tårta undertiden Algot busade runt.
 
Hundarna fick vara hemma när vi var i kyrkans lokaler men pappa hämtade upp dom så de fick vara med i parken. fick superfina presenter av familjen; superskön blå klänningslång tjocktröja, fin shampo och balsam, presentkort på plantagen, teer i fina burkar och en personalshopperdag med Camilla på loppisar.
 
Den här dagen har varit underbar och jag kommer leva länge på minnena, tyvärr drog hundarna igång varandra och gjorde något ryck som gjorde att jag fick ont i kroppen igen så nu är jag både trött och lite paj så ska snart gå och lägga mig.
 
Algot har hittat skatten, vindruvsasken i hasseln
Min fina pirat <3 är så lycklig att jag börjar må bättre så jag orkar leka igen
sjörövarskeppet var ovanpå barnvagnsförrådet
 
 
Baloo den farliga byrackan
Bisse var en riktig sjöbuse
Kom an då...
Pirathundarna
Ivar ansöker om att bli pirat
och sötare pirat får man ju leta efter <3
9 månader och alldeles perfekt som svärdhållare
Piraterna äter mellanmål efter att fångat den största boven av de alla, notera Baloos övervakning av mellanmålet
 

Kommentera här: