Längtar till det blir lite lätt igen

 Hur kan allt kännas så svårt, när jag har mina gullungar? Men allt känns svårt, bara på agilityplanen med Baloo känns det lätt. Där vet  jag vad jag ska göra och allt bara flyter och vi har roligt och framförallt JAG är rolig. Vart annars jag än är känns det som jag är världens tråkigaste människa. Jag gnäller, jag surar, jag stressar, jag är ointressant och jag har INGENTING att prata om eller tillföra som andra kan ha nytta av eller bli glada av. Min tillgång ligger i mina barn, men det är ju dom inte jag. Blä vad allt känns tråkigt nu. Jag brukar leva i nuet, så mycket att det nästan blir fåningt men nu lever jag bara i framtiden. Inte i någon lycklig åh då ska vi göra det och det. nej någon slags åh då kommer allt bli roligt igen och jag kommer vara glad och leka en massa.
Jag brukar var full av äventyr och bus, eller iallafall hålla en kamera framför mig och försöka ta massa fina bilder. men jag tror jag gått vilse för det här året har varit jobbigt!
Vet inte hur jag ska göra för att hitta rätt igen men hoppas att det går över med mer sol och med vår.
Vad är det som är jobbigt då? mer än att vara en tråkig typ...att ha ett barn som inte äter och inte går upp i vikt, det äter upp mig innefrån. Att ha en 3 åring som inte heller äter ordenligt och som inte riktigt vill de som vi vill. Att aldrig hinna med att gå på långpromenad i skogen, att ha stökigt hemma jämt. Att bilskrället bara går sönder och senast idag fick jag punka på bakdäcket. Finns massa att bygga på men ingen tid eller ork. Att det känns som jag har 0 pengar och att det aldrig blir bättre, fast jag inte äns vill vara pengakåt finns så mycket annat i livet som är värt så mycket mer. Samma med skönhetsidealen som jag jobbar med att inte påverkas allt för mycket av, lik förbannat är jag avundsjuk på alla som har snygga fina kläder och "perfekta" kroppar. Det i sig ger ångest eftersom jag inte vill känna såhär runt varken pengar eller skönhet. Nej nu ska jag sluta gnälla!
Här är ett gäng bilder på mina solstrålar som får livet att vara värt allt.
 

Kommentera här: