tiden är ute

Mitt hjärta blöder.tiden är ute och jag vet inte hur jag ska hantera det. Sist jag stod inför den här situationen tröstade jag mig med att just ta hem min älskade bisse. Då var det lyra som lämnade oss och en vecka efter flyttade en 7 månaders vild galen levnadsglad bisse hem till oss. Och imorgon flyttar han till samma plats som lyra. Den här gången har jag ingenstans att fly. Jag står här blottad med mina känslor och nu när timmarna sakta räknas ner går mitt hjärta i kras. Imorgon är det andra gången jag säger Hejdå till baloos bästa vän och min fluffiga lurv kommer övergå till ett minne. Hur mycket jag än försöker går det inte längre att vara lugn men likt förra gången är det trasiga höfter som är problemet och jag kommer aldrig tillåta mina fyrbenta själsfränder ha ont bara för att jag ska slippa. Mina hundar betyder så mycket mer än vad jag tror många förstår. Mina hundar är speglar av mig och de lär mig så otroligt mycket. Men de är också de enda som jag kan bara vara med. Som jag förstår till 100% och som accepterar alla mina sidor och finns där när jag verkligen behöver dom. Mina hundar är mina livsverktyg .de hjälper mig att leva och de påminner mig om att livet inte är så allvarligt. Det finns alltid något annat att lägga fokus på. Att jag låtit bisse bo borta 2 år är något jag vet har ifrågasatts av andra men de som sätt en hund och en människa fina varandra vet varför jag gjorde det. Jag älskar bisse och han har förändrat mitt beteende och min kunskap kring hundar. Han har öppnat upp min mjuka sida. Men hela vägen in i slutet jobbar han på att ge mig gråa hårstrån och leva livet fullt ut. Han missar inte en sekund i sitt liv och senast idag drog han med mig på ett nytt galet äventyr då han simmade ut till några öar i sjön och drog med sig baloo och sen inte förstå hur de skulle kolla tillbaka till land igen. Jag har skrattat gråtit och varit frustrerad många gånger men en sak är säker. Det finns ingen sötare hund på denna jord och Bisse är min stora galna krambjörn.livet koner bli tystare lättare och betydligt tråkigare utan dig i mitt liv min älskade björn. Men jag vet att jag har givit dig det absolut bästa liv som just du kunde få. Ett liv anpassat efter just dig. Du har knappt varit själv nån minut alls i ditt liv. Alltid fått vara med. Levt ute på landet och blivit trygg och en fantastisk hund som lämnat all oro bakom dig. Vi har lekt tränat och du har alltid haft din absolut bästa vän baloo nära. Imorgon är vi många som förlorar vår käraste vän. Men än har vi några timmar kvar och de ska vi leva med g glädje och galenskap

Kommentera här: