Klockan 8 och Ilon Wikland



hmm undrar vad det är jag inte får missa klockan 8 varje dag?
För precis innan så kommer hundarna in och säger till att det är dags att gå upp.
Spelar ingen roll vilken tid jag gått och lagt mig dagen innan eller om jag har legat vaken hela natten.
Klockan  8 kommer de så fint fram och buffar och pussar mig på händerna tills jag vaknar.

Så nu har dom fått gå ut och kissa så nu ligger de upp och ner och sover.
jag har ätit frukost och kollade just in på fejjan där mamma informerat mig om att Ilon Wikland som har ritat de flesta bilder till astrid lindgrens böcker har hämtat sin hundar på bilderna från lapphunden.
Kollade såklart upp det och såg att hon till och med hade en bok som handlade om en finsk lapphund (hennes egen) och även i potatisbarnen ser man tydligt att det är en finsk lapphund som är motivet.
Så ni kan ju gissa vilka böcker jag vill ha nu :p

 

Kommentera här: