Snöträning och andra tankar

Ja snart ger vi oss ut i den vita snötäckta världen och tränar lite. Fredag = mammaträning på klubben.
Algot kommer förhoppningsvis somna för han är fortfarande jättetrött men så går det när man inte somnar i rätt tid på kvällen. Jag var förästen duktig i går kväll. Spacklade igen lite hål i vårat blivande sovrum.
I helgen hoppas jag på att vi kommer en bra bit i byggandet så vi kan flytta våran säng dit. 
För så fort vi kan flytta sängen så kan vi inreda vårat nuvarande sovrum till Algots rum. Han kommer fortsätta sova hos oss men alla hans saker kan organiseras och få en egen plats.
Efter det är det dags för att börja inreda kontoret, kommer bli underbart när det blir klart, då kan jag välja att sitta hemma och plugga ibland oxå.
Har tittat lite på bussen och några få avgångar kan man ta bussen från lissma gård och byta till 865 vid lissma skola utan att behöva vänta mer än en kvart. Behöver jag åka andra tider får jag gå hela långa vägen till lissma skola istället.
Men att åka buss kommer att sänka kostnaderna betydligt jämfört med att köpa en till bil och köra den fram och tillbaka. Men allt det här bygger ju på att jag kommer in på huddinge, men det hoppas jag verkligen att jag gör.
Nej nu är det dags att klä på sig och åka och träna!!

Kommentera här: