Container


 
Ja idag kom äntligen containern på plats!
halv 2 var jag på nytorp igen för att ta emot killen som skulle komma och hjälpa oss.
Jag nojjade om hur han skulle komma ut på ängen och hade mig.
Helt i onödan kan jag ju meddela, tog två minuter sen hade han lyft bort betongblocken som stod i väg och kört ut på ängen.
Han var lite rädd att ängen var för vattensjuk men han provade och det bar hela vägen! Så nu står den där med massa hinder.
Inte nog med det, JAG har nyckel så jag kan träna när jag vill!!
 
Jag började iallafall med att plocka ut alla hinder utom balanshindrena och kollade igenom dom.
Var 1 hopphinder som saknade en stödskena och en skruv. Men det går säkert fixa om man är lite duktig. 
Sen var 3 av 5 långhoppsbommar trasiga, men det är bara ta med en skruvdragare och nya små skruv så blir de lagade oxå.
Annars var allt annat i bra skick. 
Sen ställde jag in allt i bättre orning så att det går att se vad som finns och är lätt att plocka ut. 
Under tiden kröp algot omkring och utforska ängen och hundarna låg fastknutna i bordet, där låg de så snällt och vila.
 
När vi var klara fick hundarna springa av sig och leka en stund innan vi gick till bilen.
Algot somnade på en gång och sover fortfarande.
 
Containern är på plats!!!
Före städningen
 
 
Efter städningen - Lite skillnad va
 

Kommentera här: