Rolig dag

Idag har vi haft en riktigt rolig och bra dag.
Efter pulka promenaden så tvättade vi och dammsög här hemma innan vi åt lunch.
Visste inte vad vi skulle göra sen så skrev det på fejjan.
Mamma skrev att hon skulle vara på Rudan med sina elever på eftermiddagen så jag ringde upp och kollade om hon tyckte vi skulle åka dit.
Det tyckte hon såklart så jag packade in alla killar i bilen med tanken att hundarna kunde ju alltid dra Algot ett till varv i pulkan.
Men när vi kom fram så sov lillkillen så gott så han fick fortsätta sova i vagnen.
Hundarna fick jobba ändå då det var några av eleverna som ville prova att bli dragna av hundarna när de åkte skridskor. 
Perfekt för mig som kunde ta det lugnt men få aktiverade hundar.
Mötte dock en riktigt surgubbe som tyckte vi gjorde spår? på isen! Vet inte om det var vagnen, våra skor eller hundarna som gjorde dessa spår men han var iallafall inte trevlig och betedde sig riktigt otrevligt mot ungdomarna oxå. Tråkigt med sånna människor.
Tyvärr slutade allt med att några som vi inte kände smällde smällare på isen. Bisse som är rädd började såklart skälla och stissa och drog med sig Baloo, som aldrig är sen på att skälla :S 
När de drog igång smällare tredje gången och närmare än tidigare fick jag nog.
Tog båda hundarna som skällde en massa och gick med arga bestämda steg fram mot de som smällde och de började snabbt gå där ifrån men när jag var tillräckligt nära skrek jag till dom om de tyckte det var roligt att skrämma djur.
Svaret blev: ehh visste inte att det var hundar där, nej säkert inte mina hundar skäller ju så tyst! Skrek att det spelar ingen roll för det är en skog precis bredvis och det bor vilda djur där som oxå blir rädda så som rådjjur och rävar.
De smällde inte mer iallafall men Bisse ville tillbaka till bilen och tyckte livet hade gått från toppen till botten :(
 
Efter utflykten till Rudan åkte jag och Algot till Vega. Mamma hon åkte till frissan så vi var själva där. Vi passade på att bada badkar och bara leka en massa. När mamma kom hem lagade i mat och sen fixade hon mitt hår.
Så nu är det mörkare och toppat. Skönt!!
 
När vi åkte hem somnade Algot i bilen och jag unde klä av honom och lägga han i hans säng utan att han vakna. Tror han var trött! Jag däremot är pigg!! Första gången på massor av veckor!! Så nu sitter jag här i soffan och glor på tv och datorn med 2 helt utslagna hundar en sovande son och en man som är och tränar.
Livet är rätt bra!
och imorgon är martins sista dag på jobbet innan han går hem och är pappaledig fram tills sommaren iallafall!!

Kommentera här: