promenad

 
Idag har vi varit på 3 timmars promenad och det var så skönt!!
Barnen är inte alls på topp idag och Algot vaknade redan klockan 6 och Ivar klockan 7.
Jag satte barnen i vagnen efter frukosten och Algot somnade nästan direkt och Ivar han sov hela promenaden, och hundarnas koppel satte jag fast i ett bälte runt magen.
Vi gick till sunby gård och där ifrån tog vi bussen tillbaka till lissma skola och gick hem därifrån. Jag hade kunnat gått tillbaka oxå men Algot var lite kall och ville hem.
Var bra det för det passade perfekt att äta lunch när vi kom hem.
Så promenaden blev ungefär 1 mil lång så det känns bra och hundarna sover gott efter både promenad och busstur. 
3 timmar aktiv promenad (1 mil) är idag nästan omöjligt att få till att gå, fast jag älskar att gå långt, hundarna oxå såklart.
Men förr var det vardag, 2-3 timmar på fm och 30 min - 1 timme på eftermiddagen. saknar inte ensamheten i jobbet eller slitet med egen firma men att gå långt och mycket i fint väder är ju inte fel det. eller alla bus och skoj jag haft och alla fina hundar <3
men så skönt att slippa hunddagisvärlden! 
 
Bilderna visar lite hur mina dagar kunde se ut och oj vad smal jag var!
 
 

Kommentera här: