speciell dag i utvecklingen

idag eller ja igår eftersom det är mitt i natten just nu hände det två stora utvecklingssteg här hemma.



Ivar sa MAMMA! han stod och höll sig i ett handtag på köksskåpet och vågade inte släppa och blev gnällig. han tittade då rakt på mig och såg ledsen ut och sa mamma! jo för mamma är ju ett ord för hjälp jag behöver dig och gärna med gnällig underton. så fantastiskt det är när ljuden formas rätt och man får den där bekräftelsen tillbaka.

det andra stora som hände idag gäller Algot. för när vi satt i bilen hem efter att lämnat Elias med föräldrar hör jag hur han sjunger hela imse vimse spindel. sen sjunger vi massvis med sånger hela vägen hem och han kunde hela texten på nästan alla! så från att inte sjungit alls till att nu kunna alla vi har sjungit för honom i 2,5 år. bättre sångstund har jag aldrig haft och mammahjärtat höll på att spricka av stolthet <3

Kommentera här: