skogstur


var en rätt tråkig dag idag fram till eftermiddagen då Ivar blivit förkyld (igen typ 100 gången) och absolut inte ville vara någon annanstans än i famnen. sen pratade jag länge i telefon oxå.
men på eftermiddagen tog jag tag i saken och klädde på oss och gick ut.
Bisse var lös, Baloo i långlina, Ivar i kronanvagnen och Algot i stövlar och overall.
blev så där fånigt stolt över hundarna igen, hade de lösa och så kom grannen och de lyssnade bra och struntade i att gå fram, var bara en gång jag fick säga till Bisse lite mer.
igår gick de ju lägga förbi två hundar så känns som vi börjar förstå varandra igen och jag kan lita mer på dom.
vi hamnade iallafall ute i skogen och Algot badade nästintill i vattenpölarna men oj så roligt han hade.
Ivar han somnade efter ett tag i vagnen och sov sen gott ett bra tag. Baloo leta rådjur och tiggde godis och Bisse han sprang runt i sin egen värld men höll sig nära hela tiden och ett tag låg han till och med och tuggade på en pinne.
ingen vi gick hem jagade Bisse upp en sork som han fick ta men sen släppa när den var död. så skönt han gör vad han ska men har inte alls något resursförsvar så han kan lätt lämna sitt byte och även Baloo får nosa på det.



när vi sen kommit in var det inte lång tid tills Martin kom hem. han började med maten och jag och Bisse åkte iväg och sprang. Baloo ville inte följa med idag utan vaktade så inte katten skulle smaka av Algots gamla macka.
vi sprang iallafall två varv runt lilla rudan trots att mörkret kom snabbt och gjorde att man knappt såg om man mötte någon. tur jag hade Bisse med mig, förlita mig helt på hans hörsel och lukt. var motigt att springa idag men stolt att jag kom ut iallafall.

nu ska vi se om det blir någon sömn inatt. Algot hostar och snarkar och Ivar kan inte komma till ro att äta när han är så snorig och näsdropparna är helt spårlöst försvunna.(som allt annat här hemma)

Kommentera här: