Balootid

Varit ute och busat med den här typen. Alltså en Baloo på egna upptåg.
Var tydligen vildsvin här i gölen längst in på gölvägen.
låg vildsvinsspillning och baloo visade tydligt att det var där inne. Så istället för en långpromenad i skogen blev det träning på vägen fram och tillbaka. Sen träffade jag grannen längst in och stod och prata lite.
I början var baloo duktig och låg fint och vänta. Men sen blev tydligen vildsvinen för lockande så då kutade han iväg och skrämde bort dom istället. kutade runt uppe på kullen och hade dövörat på, men han var så jag såg honom nästan hela tiden. och när jag typ pratat klart kom han i full galopp superlycklig och ville träna. Men han låg och morrade in mot skogen ett tag oxå.
Suck på min älskade skithund. Spelar ingen roll vad jag gör med honom. Godis, hot eller vad som, inget fungerar 100%igt. han kan mig för bra. Den där söta valpen där uppe som är på väg ut för att upptäcka världen, den har bara växt.
Men shit vilket bra träningspass vi fick sen, gick så galet bra.
Då skulle ingen kunna tro att han precis innan inte hade några öron alls. Blev jättefint lydnadspass med inslag av freestyle och rallylydnad. Katten krävde lite godis han med så han fick utföra någa konster han med.
Så nu har jag en trött och nöd hund = en matte med gott samvete.
Så här ser min älskling fortfarande ut varje gång han kommer, superlycklig i galopp,

 

Kommentera här: