sjuka

Ja här hemma är det sjukstuga så det skriker om det.
Alla sover nu sött i sina sängar, utom jag som sitter framför TVn och datorn men verkligen borde plugga ;/
Algot är inne på tredje dagen med feber och nu på kvällen sa han att det gjorde ont när han kissa, så imorgon blir det doktorn. Han har iallafall druckit och kissat bra under hela sjukdomstiden. Ivar han fick feber idag på eftermiddagen, segnade ihop totalt och somnade. Men han fick lite febernedsättande så han vakna till och kunde äta. Martin kroknade ungefär samtidigt och ett tag sov dom alla 3 här i soffan tätt intill mig. Då vill man inte lämna sina älsklingar så satt här med de och nej blev inget pluggat då heller. därav jag måste göra det nu.
baloo har varit tålmodig och fick vänta med promenad till efter middagen, i lekte lite, han var tvungen att kampa för att få godis så det var roligt och sen träffade vi grannen och stod och prata om allt möjligt bland annat att en älg hade gått utanför fönstret igår. Stora mäktiga djur det där.
Jaja nu sover alla, fast jag hör Algot hosta, han somnade innan jag läst klart boken - mamma mu får ett sår. Så när jag var klar gick jag över till Ivars säng och läste samma saga för honom, sååå mysigt. Sen la han sig på sidan och somnade i min famn. Så när de båda somnat gick Martin också och la sig, så nu sitter jag som sagt här själv. ganska skönt ibland faktiskt. Dock blir man llite galen av att läsa om olika sjukdomar så nu är jag hypokondriker till max, många symptom och allt är minst (!) cancer, fast troligtvis bara träningsvärk från igår ;)

Kommentera här: