skit och helvete

Just nu är allt bara skit och helvete känns det som. Jag åker på förkylning efter förkylning så jag aldrig kan börja träna. 
Jag har en trotsig 3 åring som är smartare än oss allihop här hemma och nu ikväll har han dragit alla ess ur rockärmen. från toalettkortet till vem han ska somna med till att han är jättehungrig. Så efter att tillslut fått Ivar att somna fick jag gå över till algot.
Imorgon är det förskola och då vill man gärna att han är lite pigg iallafall.
Sen lever jag tydligen med nån som inte alls behöver bry sig om vad vi andra tycker heller.
Har minst 2 stora byggprojekt igång, träning för båda, ett hem att sköta och en bil som är paj och när jag ska köpa något går vi igenom det jävligt noga.
men nehe imorgon blir vi tydligen med trumsett, vet de tusan vart det ska stå för hela gäststugan är full med grejer eftersom vi håller på med tvättstugan.
själv har jag inte ens tid att gå ut med min hund, eller råd att bli medlem i någon hundklubb så jag skulle kunna umgås med hundvänner iallafall. men vad gör det?
saknar min kompisar någe sjukt mycket just nu! Är såklart överlyckligt glada för deras skull att de har sina familjer att fokusera på men just nu skulle jag bara behövt åka bort och göra något kul!
Inte för jag har råd men ändå!
Har endå funkat över förväntan den här hösten med typ miniinkomst men den här månaden tog pengarna slut innan de kom in känns det som. men vi har som tur va ett sparkonto att leva på, och vi är duktiga på att leva snålt. 
Blä vilket dåligt humör jag är på nu!!!
 
Måste verkligen få till badrummet så vi får in ett badkar så barnen kan bada ordentligt. men som det känns nu lär ju det aldrig hända, tid och energi läggs ju verkligen inte där så blir väl klart till hösten eller något. Nu är det bara 3 månader kvar innan Ivar börjar på förskolan. det vore bra oom allt bygge var klart då och om Ivar fick göra massa roligt sina sitsta månader innan han ker in i systemet.
 
Blä vad jag är trött på att allt bara är som det är...ja jag vet för dte mesta är det jäkligt bra och vi ska vara glada bla bla bla. men jag är inte glad nu så skiter i det!!

Kommentera här: