upp och ner


Just nu mår kav lite upp och ner. Det senaste året har jag lärt känna mig själv och sjukdomen betydligt mer. Tråkigt nog för att sjukdomen blivit sämre och jag varit tvungen att börja anpassa livet efter mående. Inte alltid så lätt när man är född duracellkanin. 
Senaste dagarna har jag låtit mig själv jobba oavbrutet tills jag får alldeles för ont. Nu är jag då i en ont och helt trött fas. Vilket inte gör något då jag planerat att inte göra särkilt mycket imorgon. 
Känslorna har åkt berg och dal bana efter bisses bortgång och även därför jag tillåter mig jobba på för hårt. 
Barnen får både gott och ont av det. Ibland orkar jag massor och vi har massa kul och ibland orkar jag ingenting och då blir det inte något skoj alls. 
Men helgen har varit bra om man bort ser från kroppen. Vi har fixat vid ladan och hemma. Jag har tvättat i oändlighet både igår och idag. Jobbade imorse vilket var långt över vad jag orkade egentligen men har tur och fick en jätte lätt runda som gick snabbt. Så förlorar lite pengar då jag gick hem 1 timme tidigare. Men orkade verkligen inte vara kvar.fick senare besök av Kristin och junie.
Förutom lek så har vi bakat kladdkaka som blev bränd. Varit i skogen. Barnen har lekt på tomten och de har badat innan det var dags att sova. Underbart att se hur kul de har. 

Ivar den lilla busen gick igår iväg själv från städdagen och skulle hem till teo , som förövrigt inte vart hemma utan hos sin mamma. Hjälp vilken panik jag fick när jag inte hittade honom. Alla tankar han fara genom mitt huvud. Älskade lilla unge så trygg och självständig. Men nästa gång hoppas jag att han säger till innan han går iväg. Igår skulle han bara hämta en pensel och sen var han helt borta. 

På tal om igår har jag nästan börja lära mig att ställa in saker. Får så sjukt dåligt samvete att jag kan dra mig in i det sista att ställa in men insikten om hur dåligt det är för mig i långa loppet när jag har ont börjar komma. Bättre ställa in och orka kliva upp dagen efter än att pressa sig och bli sängliggande i3 dagar. 

Nej det här blev babbligt och jag är nu så trött då ögonen rinner. Hoppas på att få sova utan mardrömmar inatt. Glömt förnya ett recept på en av mina mediciner så nu går jag stå mitt kast.dvs dålig sömn och smärta på kvällen

God natt och sov gott


Kommentera här: