helgkurs för annica aller

I helgen har jag och pojkarna varit på kurs för annica aller genom skogås lkk.
Jag och baloo gick kurs för annica förra året och lärde oss jättemycket och att gå kurs för henne i år visade verkligen hur långt vi har kommit sen dess.

Sen så satte annica fingret på mitt och baloos största sammarbetsproblem. det är när jag blir lite för försiktig på banan och inte tar i och verkligen kommenderar vad baloo ska göra. Det leder nämligen till en stor osäkerhet hos Baloo om jag verkligen vet vad jag vill och om jag verkligen menar det jag säger.
Så nu är det dags att ta i lite mer.
När jag gör det för fasen vilken grym hund jag har!
Balanshindrena är klockrena och slalomet ser riktigt bra ut, bara lite emr fart men det kommer!

Med Bisse då. Jo vi måste träna kontaktfältshinder så han vågar gå på dom igen. han sprang nämligen upp på gungan i torsdags och den rasa ju ner i väldans fart så nu tror han att balansen och A:et oxå ska göra det.
Dålig matte som trodde att vi hade kört den men det hade vi ju inte.
Annars så går det som en dans med Bisse på banan! Har kommit på att han är otroligt lik Lyra i sitt sätt på agilityplan vilket gör att jag kan gå till handlingen jag har i ryggmärgen och bara springa på.
Han impar faktiskt riktigt mycket varje gång han är på plan.

Här nedan är några bilder från när jag kör sista avslutningsbanan med baloo efter kursen då jag gjorde den övningen med bisse. (småhundarna hade kört innan och jag orkade inte höja därav den låga höjden)


Koncentration eller vad säger ni


uppmjukning inför nästa hinder påbörjas

Jag tycker om när du har koll matte

rätt så här?

snyggingen

Sammarbete på hög nivå

Bebis var ju oxå med såklart :D och h*n sparka på bra i mellanåt, tyckte väl vi skulle springa snabbare

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Ni var super duktiga och vilken super kurs :) Men jag fnissar lite när jag ser att jag lyckades kapa dig på nästa alla bilder men sjutton vad lååång objektivet blev helt plötsligt. Kameran levde ett eget liv ;)

2 Anna:

skriven

haha ja jag har ju iallafall 2 bilder där hela jag är med :p

Ni var oxå superduktiga. är riktigt taggad nu så ser fram emot torsdag när jag det blir träning igen

Kommentera här: