Hänt en del

Förutom att fibbla med bilen så gick jag och hundarna ut på promenad och jag hade inte tänkt att gå så långt men när jag gått en bit så kände jag att kroppen var fräsh så tog mig till hagen där hundarna kuta omkring. Jag gick ett varv runt hagen själv oxå, och det brukar jag inte orka.
Sen var ajg hungrig som en gnu hela dagen oxå.
hmm undra om det är bebis på gång?


Baloosan i hagen i går när jag, han och bisse var där och busade.

Så här trött var grabben efter det, älskar stilen!

Efter att ha hämtat bilen och blivit betydligt fattigare så åkte jag hem till mamma och pappa och åt mat. Fick även med mig 4 fulla matlådor med stekt kyckling som jag kan använda i olika sorts mat.
Efter ett tag så kom martin och efter att han hade ätit så gick vi på promenad med pojkarna innan vi åkte hem.

När vi kom hem såg jag att baloo slickade på sin tass så jag undersökte honom. Mellan trampdynorna hade han fått en knöl som växt ut. Jaha bara att inse att nästa morgon var det ringa veterinären som gällde.

På natten fick jag sova till 2 då vaknade jag av ont i ryggen och molande värk i magen. den blev starkare och starkare och efter ett tag kunde jag inte ligga kvar i sängen längre utan började vanka omkring här hemma.
började fundera på om det var dags nu. Tankarna gick mest på att någon faktiskt behövde åka med min lilla baloo till veterinären...Tog en alvedon efter ett tag och var så trött så jag lyckades somna om trots smärta.
Klockan var väl typ 4 halv 5 nu.
Vaknade när martin gick upp vid 6 och då gjorde det inte lika ont men det kom lite sammandragningar regelbundet. Hoppades alltså fortfarande på att något skulle hända idag.

Men somna om än en gång och vaknade inte förän kl halv 10 och då var kroppen som vanligt med bara små små sammandragningar. Visade sig att martin drömt att vi födde barn oxå.
Så nått är väl förhoppningsvis på g iallafall.

Ringde iallafall veterinären och fick tid för Baloo kl 11. De kollade honom och kollade sina tidböcker och såg att det skulle gå bra att ta in honom på en gång för att operera bort utväxten. Så han fick lugnande och sen tog de med sig honom och jag skulle komma tillbaka till 1 för att hämta honom.

Så för att fördriva tiden så åkte jag och Bisse till ågesta och tränade lite agility.
Var ju hundra år sen vi tränade det nu så han var sjukt glad. Han började med att knalla upp på balansen som han tidigare tyckt varit läskig efter att han i somras trodde det var balansen han sprang upp på när det var gungbrädan.
Så blev en heldel träning på balansen och efter 3 försök gick han över hela och efter det så var den jääätte rolig och skulle tränas hela tiden, min lilla sötis.
Vi tränade däcket och lite  hopphinder i olika kombinationer tillsammans med slalomet. Sen vågade han sig upp på A:et oxå så tills lut blev det en liten bana på 7 olika hinder.

Konstigt nog var det bara vi där på Bk idag, i regnblåsten och slasket ;)



Bisse avslutar stolt uppe på balansen

Efter träningen hade vi fortfarande tid kvar att bedriva så ringde Cattis på Lathunden och fråga om hon jobba och tänk det gjorde hon. Så då åkte jag dit och pratade lite och mös med massa hundar, bla en isländsk fårhundsvalp och en frallavalp.

Sen var det äntligen dags att få hämta min älskade Baloo <3
Han var glad att få se mig men ville snabbt ut till bilen, vilket han såklart fick.
Sen fick jag vänta 1 timme på att IF skulle direktreglera räkningen.
Det var tur dom gjorde det för annars skulle jag inte haft råd att betala allt.

Så nu är min plånbok tom :( efter att ha betalat både bil och hundvård.
Men vad gör man inte bara de man tycker om mår bra.


Min stackars Baloo när han äntligen fick komma hem. Inte helt nöjd med situationen.

Kommentarer:

1 Alexandra Sjöblom:

skriven

Men lilla Baloo, vilken dålig timing du har! Matte och husse har annat att tänka på! Håller tummarna för att bebisen väntar lite till i alla fall, så du får åka till Hundmässan. :)

Kommentera här: