Tränat

Har vart iväg och handlat 2 nya fasta halsband till pojkarna.
Är bättre att träna i det när man ska ha koppel på.

På vägen hem så åkte jag via eurostore och köpte 2 bodys till bebisen,
ja ni märker hur mycket saker man måste göra innan man kan plugga :p

När jag nstan var hemma ringde the man och jag skickade ner honom till våran äng så vi kunde träna med hundarna en sväng.

Blev först, ni får inte komma ut förän ni är tysta - satt en granne och mata en katt vid ladan vilket hundarna såklart hade stenkoll på.

sen gå fint till ängen.
där tränade vi på att följa handen. Baloo var lite okoncentrerad så jag tog honom ett tag så fick martin ta bisse.
men jag tror nog det var martin som var okoncentrerad egentligen för helt plötsligt var baloo på topp och bisse loj.
Men han e ju lite mer lättmotiverad.

vi tränade på att gå fint vid sidan vid hundmöte, praktiskt att ha två hundar.
både med oss emellan och med hundarna närmast varandra.

Sen blev det sitt stanna kvar.
Baloo glänste verkligen, vi kasta bollar och lekte runt men baloo satt stenhårt.
Bisse hade svårt att sitta still när husse börja hoppa, ja man får ju ta chansen att leka när han bjuder in tycktes det som han tänkte. så då blev det mer träning på det.
och tillslut satt han kvar och vilket godiskalas det blev!

Sen tränade jag inkallning med bisse undertiden som martin lekte med baloo och han var riktigt duktig.
kom som ett skott trots att koncentrationen precis innan varit på det lekande paret.

Sen gjorde martin samma sak men det var ingen raket där inte, men tror båda gubbarna började bli trötta.
baloo kom iallafall in fint, ven om husse behöver jobba mer på sina belöningar.

Sen var träningspasset över och vi gick till bilen och körde de 100m hem.
här sitter jag nu och har bestämt mig för att sammanfatta vad alla mina skolböcker handlar om och vad som är viktigaste lärdomen ur dom.
Visst låter det roligt :S

men först ska jag gå upp och hämta lite bebiskläder och fota så ni får se våran lilla gaderob (alla kläder är inte här då nägra är hos mamma och pappa)

Kommentera här: