kände för att fota och utställning

Ja idag när jag vakna kände jag bara ett stort sug efter att gå ut och fota hundarna.
Hobbe han komma innan jag gick ut så han fick oxå följa med.
här nedanför ser ni resultatet.

Måste även få skryta om helgens bravader.
jag och bisse har varit på utställning igen.
Min lilla skit blev bästa unghane och 3 bästa hane (slagen av 2 champions) och tog sitt 2 cert.
så nu har vi tagit 4 ck och 2 cert på 4 utställningar.
måste ju vara riktigt stolt över min lilla gris.

kritiken löd:
En mycket tilltallande unghane. härligt huvud och uttryck. runda mörka ögon.
Bra nosparti. Bra bredd i skallen. Flott hals, bra stark rygg. Lång bröstkorg med bra volym.
Passande benstomme. Bra mellanländer och tassar. Bra vinklar runt om.
underbara rörelser med paralella rörelser fram och bak.
Vacke päls. Underbart temperamet.

Domare: Per-Erik Wallin








Kommentarer:

1 Alexandra & Duva:

skriven

Åh, grattis, det var verkligen inte illa! Och vilken superkritik. Inget negativt alls ju!



Jättefina bilder också. Hobbe bakom gul ormbunke var min favorit. Gud vad det var länge sen jag träffade honom! Kan vi inte ses någon dag och ta en promenad med hundarna eller nåt (om du orkar med magen :P)?

2 anna:

skriven

det vill jag absolut.

den här och nästa vecka har jag nästan ingenting i skolan. men ska däremot lära mig allt inför tentan. men får väl vrålplugga en dag så kan jag ta det lugnt en annan.

3 Alexandra & Duva:

skriven

Kul! Jag mailar dig imorgon, nu är det nanna kudden som gäller! :) Jag har också en tenta nästa vecka, men nog ska man hinna göra grejer med hundarna också, det är ju minst lika viktigt. ;)

Kommentera här: