1 år med Jambos Bisét



För exakt 1  år sedan åkte jag till upplands väsby med Baloo i bilen för att träffa och ta hem Bisse till mig.
Han fick träffa Baloo på parkeringen och det blev kärlek på en gång.
För mig med måste jag ju på peka.

efter det har det rullat på med min lilla Bisse bus. då var han 7 månader och i slutet av valpstadiet idag är han 19 månader och fullfjädrad tonåring!

Vi har i år testat på diverse hundsporter tillsammans och tränat en hel del.
Det roliga med bisse är att han är alltid på,vad vi än gör.

Agilityn är det som funkat bäst, vi har blivit ett ordentligt team på banan, så i år hoppas vi på att komma ut på tävlingar. Vi har även testat på rallylydnad, lydnad, hobbysök och lite uppletande vilket allt skulle gå att utveckla utan problem och jag hoppas på att lydnaden och rallylydnaden är 2 andrasaker vi ska kunna tävla i år.

Det som har gått allra bäst med lillpojken är ju helt klart utställningarna, för Bisét älskar attvisa upp sig och vet att han är snygg!

Vi började utställningsåret med Skogås inoffutställning där han blev BIS junior, sen tog vi oss an vallentuna där han blev BIM, och tog cert :D
dagen efter stod vi på österbybruk som 2:a bästa hane med reserv-cert efter Kraxen som tog sitt sista cert för championatet.

Sen bar det av till gränna där han fick ck men inget mer.Högbo var nästa stopp och där blev han 3:ebästa hane och knep certet!

Lillkillen fick åka med Lotta till sundsvall där han första dagen blev 3:e bästa hane med cert och andra dagen
tog han hem reservcertet.

Kan inte klaga alls, utställd med exellent och ck alla gånger, och har idag 3cert så nu är det åldern vi väntar på.

Förutom det har han höftröntgas med B-höfter och genomfört MH.

Men förutom alla dessa resultat så är han en supergo hundsom har tagit en stor bit av mitt hjärta! Så nu ser jag fram emot ännu ett härligt år tillsammans.
Men nu hoppas jag han går från tonåring till vuxen under det här året ;)

Kommentera här: