6 månader



Igår på självaste midsommar blev min stora pojke 6 månader!
Min lilla pojke, tiden går så fort och det är så roligt att vara tillsammans och upptäcka världen tillsammans.

Jag och Algot har var varit i Måla tillsammans med mormor och morfar (åkte hem efter helgen) och hundarna.
Oj vad vi har njutigt och gått på långpromenader och jag har sprungit några 5km varv.
Är helt kär i nya sommarstugan!

Sen åkte vi hem i onsdags så i torsdags sov algot nästan hela dagen och jag städade och tvättade och packade om.  Till lunch åt vi fisk och potatis - gott sa Algot som aldrig smakat fisk förut
På kvällen åkte vi ut till Torö och farmor och farfars sommarpärla där midsommar skulle firas.

Algot har en väldigt mammig fas just nu så när han träffade pappa efter 1 vecka grät han högt innan han blev sig själv igen ( han var galet trött efter att inte sovit något på nästan hela dagen) och lika dant reagera han på farmor när vi träffade henne. men farfar gick bra iallafall. men så fort han blir lite trött eller missnöjd öppnar han armarna och sträcker sig mot mig.  Älskade lilla vän, men är han pigg och glad slänger han bara ett öga så han vet att jag är med.

På midsommar fick algot melon till frukost, fisk och potatis till lunch och banan på eftermiddagen och även en slick grädde från tårtan.

Han äter verkligen bra och gapar som en fågelunge, men efter så blir han så hungrig så jag bara måste amma.

jag sprang runt området på morgonen, sen tog jag med mig hela min lilla familj och hobbe som vi har hemma för tillfället och gick en liten promenad. Vi åt en god lunch och sen var vi nere och kolla in midsommarstången vid bastun. Tyvärr blåste det glaet mycket där nere så blev inte så lång stund. Jag och Algot hann iallafaall med att dansa smågrodorna och vi äro musikanter.

Hundarna var duktiga och låg tysta och titta tills det helt plötsligt dök upp en till lapphund. Bisse blev helt överraskad och till sig. knäppa lapphundspräglade hund, satt ändå hundar runt om oss hela tiden men lapphunden det var en riktig hund det.

hem och äta tårta och sen äta gillspett. sen vr det dags för Algot och sova och jag gjorde honom sällskap kort där efter. Lite lagom trött och mör efter en heldag. plus att jag och Algot delade på en 80 säng!!¨


Älskade  mannen är tyvärr sjuk igen, vad kan det vara 7 gången det här halvåret?
gah men men hoppas han blir frisk snart igen.

så idag åkte vi hem och fick en mysig dag hemma.

 
Algot tittar på midsommardansen

Kommentera här: