Ordning och Reda

Ja nu har jag börjat ta tag i hundarna här hemma. Deras vardagslydnad har varit förskräcklig ett tag men nu jäklar.
tog hjälp av Mimmi som har Auroras hundtjänst, egentligen behövde jag bara få bekräftat att de sättet jag jobbat på förut med tex lyra funkar så nu är vi tillbaka i kängorna.
Så skönt för oss alla här hemma.
Hundarna blev mer harmoniska redan samma kväll när de insett att jag faktiskt är här och styr upp.
Så ja nu är det inget dumskällande på tomten, inget dragande i koppel och inget hetsa på andra djur.

Idag har vi njutit av varandras tillvaro först hos min älskade syster som hade köpt så fina kläder till Algot.
Där fanns det även en liten smoothie för bebisar med smak av banan, jordgubb, äpple och hallon som lillen fick smaka, och oj vad gott det var!!
Sen gick vi på promenad tillsammans.
Började med att det gick förbi en helt rabiat border collie som ville äta upp mina hundar och sin husse. Men mina älskade pojkar gnydde bara lite sen släppe dom den hunden helt!

Vidare in mot torget då jag skulle ta ut hundarna. DÄr kastar sig två nya hundar sig rakt ut i kopplet och matten ramlar! Camilla tog en av hundarna och vagnen och pinnade på snabbt där ifrån och jag efter. Pojkarna pep lite mer nu men ändå inte mycket utan mer lite ängsligt över de arga hundarna. Kvinnan som hade hundarna har tydligen  inte alla hästar hemma och är sjuk så är väldigt glad att hundarna inte lyckades slita sig.

Jag gick och tod ut pengar och sen fortsatte vi framåt, när vi kom till en busshållplats tar camilla plötsligt tag i mig och gör mig uppmärksam på rådjuret som stå 3meter ifrån oss!!!!
Galet! Rådjuret brydde sig inte alls om oss och mina hundar märkte aldrig rådjuret så vi vände och gick över på andra sidan gatan.

sen fortsatte promenaden i mer vanlig ordning, hundarna skötte sig och Algot tröttnad epå att åka vagn när vi började vända hemåt. Älsklingen somnade nstan direkt när han sattes i bilen <3

När vi kom hem åt jag lite och hundarna sov. sen började det åska lite så blev ingen tv eller dator. så fram med kameran och alla gosedjur och in med Algot i mitten. Jo blev några fina kort, men det blir det ju alltid på min lilla linslus även om han idag hellst ville ha kameran själv.

Idag efter att Algot somnat tog jag på mig löparskorna och satte på bisse dragselen. Sen tog vi oss ut och sprang halvlånga rundan i skogen. Jag ÄLSKAR att springa i skogen och behöva tänka varje meter på vart jag sätter fötterna, är så skönt för då kan man inte tänka på någonting annat.
Mitt i skogen mötte vi 2 som var ute och joggade oxå, hör inte till vanligheterna att man möter någon i våran skog så lite förvånad blev jag.

Sen när ja var hemma igen bytte jag hund och tog med baloo ut på korta rundan runt området. tog posten på halva vägen och sen upp via korna och baloo sprang så fint vid sidan av mig. Jo för han springer vid sidan och bisse han springer före men båda springer i min takt.
när vi kom upp till ängarna såg vi ett rådjur på ängen. Baloo blev lite uppspelt men lysnade bra och vände om för att få godis. rådjuret som var av de inte så intelligenta slaget kom springade rakt över vägen där vi sprang. Så Baloo spralla upp sig igen men tagga av riktigt fort så nu blev det godis, hopp och skoj. synd bara att vi råkade vara vid Zitas tomt och hon tyckte vi bralla på för mycket så hon kom farande som ett skott och skällde på oss. baloo tyckte det var lite orättvist men fortsatte umgås med mig.
Älskade lilla skithund <3

Måste även skriva om att mina små skithundar igår lekte krokodil tillsammans. de låg så fint ute på tomten på rygg och bet i varandras ben och jämförde storleken på deras munnar. Det har dom inte gjort sen bisse flytta hit nästan!

nej nu ropar sängen!
god natt!

Kommentera här: