öppna förskolan

Idag så packade jag in mig och Algot i bilen och for till öppna förskolan i handen.
Igår var öppna för 0-8 mån och idag för alla åldrar. tyvärr missade jag att det var igår men ville ändå se vad som händer på ÖF.

Vi kom dit först - hatar att komma först då finns det ju ingen att apa efter.
Men snart ramla det in barn i ca 8 mån åldern som kröp omkring och lekte.
Jag satte mig med Algot på mattan och han fick en boll att bita på.
Där satt han sen och tugga och stirra...stirra och tugga.
Var så spännande med de andra barnen så det var helt otroligt.
Han log och sparka med benen, man verkligen såg hur han oxå ville kunna krypa omkring.

Efter nån timme ville han ha lite mat och när han var mätt och belåten så var det dags för en liten sångstund.
Vi sjöng massa fina barnsånger och Algot han stod upp och dansa och sprattla, skratta och log åt alla som sjöng och gjorde rörelser.
Han verkligen njöt, och njuter Algot då njuter jag <3

efter sångstunden var det mellis för de större barnen, Jag och algot lekte lite med leksakerna och sen packade jag ner min skatt och åkte hem.
Han somnade gott i bilen och sov 1,5 timme på raken.
Men nu har han vaknat så nu ska vi mysa lite innan jag ska börja med maten.

Kommentera här: