promenad i västerhaninge

Igår på eftermiddagen kom Algots farmor och farfar för att avnjuta lite spenatlasange hemma hos oss och självklart för att mysa med Algot.
En trevlig kväll som avslutades tidigt då vi alla ville se partiledardebatten hemma.

Idag var bisse trött efter helgen så jag tänkte att jag skulle dra med mig Baloo ut och träna en massa och sen gå på långpromenad med honom lös.
Baloo var inte alls på samma humör, han som aldrig brukar tacka nej till träning :?
Han gick och nosa, lyssnade inte, stack från planen óch hälsa på en annan hund, drog i kopplet och var bara helt ofukuserad.
Så blev långlina på och sen gick vi på en strospromenad i området som jag växte upp i istället.
Ingen idé att bråka, han kanske också är trött efter helgen?

Nu ikväll var hundarna därmot lite piggare så nu har vi tränat sidförflyttningar. med baloo lekte jag testa dig fram så ser vi vart vi hamnar oxå. Bisse tränade jag in kommandot - fram. dä ska han sätta sig rakt framför mig. tog inte alls lång tid innan jag kunde ta bort handtecknet. Vi tränade även stå från sitt och ligg.
Så nu kan vi vila med gott samvete :)


Farfar och Algot


två lika roade pojkar

Baloo kollar in gamla pulkabacken

Baloo framför min gamla skola

min vackra bland alla vitsippor

på väg hem efter att varit ute i 2 timmar

Kommentera här: