Rallylydnadskurs på nytorps hundklubb

i helgen gick jag och bisse fortsättningskurs i rallylydnad.
Det var såklart galet roligt och bisse var grym.
Älskar mitt lilla busfrö, han var så fokuserad och gjorde sitt bästa hel tiden.

På söndagen gick vi igenom fortsttningsskyltarna och då fick min älskling jobba lös.
Algot var såklart också med båda dagarna, men på söndagen gick martin och baloo ett varv runt ängarna med honom innan de åkte hem.
Algot satt snällt och tittade på när jag och bisse tränade hela helgen utam en liten stund på söndagen,
och då fick han åka i bärselen på magen.
Min älskade bisse jobbade på även då när matte hade ökat svårighetsgraden och bara var 95 % fokuserad.

Vi jobbade mycket på bakdelskontroll så nu ska vi träna upp det ordentligt, fortsätta ståträningen och sätta sig rakt framför mig på komando. när det är klart då kommer vi vara farliga på tävlingar det lovar jag.

Så nu kan jag snart tävla båda pojkarna i rally och lydnad oxå förutom agility, hopp och utställning.
Känner mig riktigt nöjd!

Här är lite bilder från kursen:


Slalom

Spiralen

Glad och fokuserad Bisse

Fikapaus

Bisse tar det lugnt när de andra hundarna jobbar

Sitt stanna kvar

den här bilden speglar hela helgen <3

Våran fot börjar se riktigt bra ut

En glad och stolt matte


Vårn grymma instruktör Cicci


Algot sitter snällt i vagnen och tittar

Algot med mössan på sne, hänger på mammas mage för att verkligen studera hur man gör.

Tack Nytorps hundklubb för en underbar helg!

www.nytorpshundklubb.se

Kommentera här: