Måla

Upptäckte inte att jag hade kameran med mig till landet förän på söndagen :(
Så på lördagen när jag var i väg och träffade världens sötaste valpar - Baloos, så var kameran kvar hemma i stugan :(
Men ska se om jag inte kan få några nya bilder av henrik och marie.
 
På lördagen var vi först inne i Arboga och köpte lite nödvändiga grejer och sen åt vi på en jättegod resturang.
Algot fick en jättegod kycklingpaj och jag åt en bakad potatis med skagenröra. mums mums.
Efter det åkte vi till stugan där alla gick av och jag tog bilen hem till Hemakas kennel.
Valparna var så galet underbara!!!
En snygg, alltså en riktigt snygg!! och tränings galning till valp. massa kamp och bus i sig och gav inte upp i första taget. kasta sig fram och bara älskar människor <3 
När henrik tappade ett plåtlock i golvet var han snabbt där och kolla vad det var, tillsammans med söta Gimmi som oxå kommer bli en träningshund med stort +.
Den andra hanvalpen satt då i knät hos marie så han brydde sig inte.
Den här valpen är den perfekta sällskapshunden! Så mjuk och go. Kom och satte sig bredvid mig när jag mös med första vilden och väntade på sin tur,
Självklart fick han komma upp och gosa. Åhh han verkar ha alla baloos goa mjuka sidor. 
Tror ni jag är sugen, ja självklart, tur jag inte kan ha någon för jag skulle aldrig kunna välja.
En hund som man kan komma hur långt som hellst med både på tävlingsplan och utställning eller en go och mysig sällskapshund som bara skulle passa som handen i handsken här hemma utan krav på matte.
Gimmi fick även hälsa på farsan Baloo och det var väldigt häftigt tyckte hon. 
 
På söndagen tog jag ut hundar och ungar på promenad.
Algot ville inte riktigt gå med på att han var trött men somnade snabbt ändå.
Passade på att lägga spår till hundarna.
först ett varsit på marker där trädd just blivit fällda så var svår terräng att gå i. 
Bröt några gånger och belönade så de inte skulle tappa sugen. >Jag har ju en förmåga att alltid dra ut på allt för långt.
Sen blev det spår i löv för Bisse och ett kort men med många vinklar för Baloo, och även en sväng över vägen - svårt!
Sista spåren blev bredvid vägen i sand som låg uppskottad. Gick utmärkt och lagom när bisse gjort klrt sitt vaknade Algot igen. Så då tog vi och skyndade oss hem.
 
Vi lekte lite på tomten och Bisse försökte få igång schäferhanen på andra sidan staketet. Morfar har installerat massa nya element hela helgen så vi höll oss ute för att inte vara i vägen.
 
Sen på eftermiddagen packade vi in allt i bilen och for hem till pappa som varit hemma själv hela helgen. Inge synd om honom, först var han ute med jobbet och sen spelkväll hos min syrra. 
 
Ute på tomten med mormor

Kommentera här: