En heldag på nytorp


Imorse ringde en från pudelklubben, äntligen var det dags att köra containern till ängen.
Så när alla var inpackade med tillbehör så åkte vi till ängarna.
Men tro inte på f*n om lastbilen inte kunde köra ner på ängen, så lastbilen fick backa hela vägen tillbaka och ställa av containern på första ängen istället :s
Sen jagade han som körde redan å en kollega som kunde komma ikväll eller imorn och flytta den med en traktor.
Så nu står den alltså helt fel, men den är på ängarna! 
 
Jag gick självklart in och tittade vad som fanns och blev glatt överraskad över mängden hinder.
 
Sen vandrade vi bort till våran äng där vi hade en planerad hundträning/barnträff med Cissi, Klara och Lisa.
 
Cissi var snäll och tränade med oss. Hon höll en platta med godis på och sen fick pojkarna lista ut att de skulle gå fot med mig för att få belöningen (externbelöning, störning och fotträning i ett)
 
Barnen lekte och kröp runt i siina stora vattentäta kläder.Jag hade bara blöt gympaskor på mig, bra mamma!
 
Efter träningen gick vi på promenad där Bisse och Lisa fick röjja. Bisse var duktig och kom och gick med mig när jag bad honom. Känns verkligen som han börjar lyssna på riktigt.
 
När vi delat på oss och skulle åka hem somnade Algot ca 10m från bilen. Så då ställde jag vagnen bredvid containern och tog ut två hopphinder och 1 tunnel och lät hundarna leka lite.
 
Så nu är vi trötta och sega, och förkylda! Så får vi se om vi måste åka tilk ängen ikväll eller imorn
 
 
Algot samtalar med Lisa

Kommentera här: