Hunddagen

 
Igår var en dag som var väldigt intensiv med rolig.
Algot vaknade halv 8 så d gick vi upp.
Efter att myst lite och ätit frukost så var det dags för mig att göra i ordning mig för klockan 10 skulle jag hålla en klick och trixkurs på nytorpshundklubb.
Så packa allt jag hade och in med hundarna i bilen och så en snabb tur förbi willys där lunch, köttbullar (till hundarna) frukt och fika inhandlades.
Kom dit i lagom tid - men utan nycklen till boden! Suck på mig...
Men min snälla pappa kom utkörandes med den till mig.
 
 
Kursen var rolig men pga att det bara var 2 deltagare kändes det som om min tidplan sprack.
Allt tar ju lite längre tid när man är flera.
Men jag tror de som var med var nöjda.
Lurvas lärde sig hänga tvätt och Sushi var sånt litet energiknippe som verkligen älskade att jobba. Hon var riktigt snabbtänkt och srang runt stolar, slickade sig runt munnen, bet i snören och allt vi kunde komma på att hon skulle göra.
 
 
Baloo fick agera kurshund och visa olika trix, träna lite target och annat smått och gott. Han agerade även störning åt Sushi när de ville ha lite tips på hur de skulle göra för att kunna ha henne lös ordentligt.
När han inte jobbade låg han snällt och vänta. Min duktiga Baloosan gjorde allt så bra. 
 
 
Bisse var oxå duktig och låg och sov undertiden Baloo var kurshund.
 
 
Efter kursen var det en inplanerad öppen träning för våra medlemmar.
Var roligt då det både var nya och gamla träningskompisar som var och tränade och testade på.
 
 
Kan säga att min duktiga sovande hund från förmiddagen var som bortblåst när agilityhindrena kom fram.
Oj vad det skakade i hans kropp.
varje gång jag närmade mig så kom det ett litet förväntansfullt skall.
Till sist fick det utdelning för då var det äntligen dags för Bisse att få springa på Agilitybanan igen.
var ju sjukt länge sen sist vi tränade på riktigt.
Framförallt pga bakslaget med att han inte kunde koncentrera sig runt andra hundar och bara sprang i från banan. 
Men nu var min träningsugna hund helt tillbaka och oj vad roligt det var!
 
 
Vi körde lite basic bara och slalomet gick såå bra, han bara flög igenom flera gånger.
Duktiga lilla skithund. känns så roligt!
 
Efter träningen och fikan så var det dags att åka hem för att göra sig redo för nästa äventyr.
 

Kommentera här: