Sov gott farmor <3

Idag fick jag reda på att min farmor har lämnat oss. 
känns tomt att veta att hon inte finns längre samtidigt som det känns skönt att veta att det gick fort och att hon inte behövde hamna någonstans som ett vårdkolli.
 
Hundintresset på den nivån jag har de,t har jag delat med min farmor. Hon satt som kassör i över 10 år i pudelklubben, hon och farfar var med att starta upp pudellägret i ånnaboda som fortfarande hålls varje sommar och de fixade fram lokalen i gubbängen till klubben. (känns bra att jag då kunde ordna en äng till pudelklubben och samtidigt få reda på att deras namn fortfarande är kända)
Inte nog på det hade hon otroligt fina hundar när hon höll på som var internationella champions, men precis som med mig så var det hanar som hon hade hemma. Men det var många år sedan sista hunden dog och hon blev hundlös. 
 
Min morfar dog för 2 sommrar sen, då låg Algot i min mage och innan vi åkte till strömstad för begravning så var vi på rul. Idag ligger nästa bebis i magen och var bara dagar sedan vi fick se våran nya familjemedlem på rul. 
Är både läskigt och lite häftigt att båda mina släktingar dog i ungefär samma vecka med barnen i magen. Konstigt hur det kan vara.
 
Inte nog med den konstigheten så var det på avdelningen som jag gjorde min VFU här för 2 veckor sedan som min älskade farmor fick sluta sina dagar. Känns skönt att veta att de som jobbar där var otroligt duktiga, allt från undersköterskor, sjuksköterskor och doktorer. 
 
Jag kommer att sakna min farmor även om jag var dålig på att hälsa på henne. 
Sov gott älskade farmor <3

Kommentera här: