pengar

ja usch vad pengar är tråkigt eller roligt. beror på om man har några eller inte :-P
vi lever väldigt snålt och spara på föräldrardagar så Ivar kan vara hemma så länge som möjligt. som det ser ut nu kommer han kunna vara hemma till mitten av mars. Algot kommer få börja på förskola när han fyller 3 och julen är över alltså januari 2015 som det ser ut nu iallafall. jag är hemma till sista augusti och sen börjar skolan den 1 september :-S ska bli kul men känner mig nervös för allt jag ska lära mig.
Martin han har först semester i augusti och sen är han pappaledig från september till mitten av mars. så skönt att ha en man som förstår vikten av att få umgås själv med barnen och skapa en egen relation.
det om något är värt att leva lite fattigt för. tur att våra fritidssysselsättningar inte kostar så mycket. jag var ju dock tyvärr tvungen att köpa nya springskor och byxor igår, de gamla skorna har jag haft i över 4 år så det var dags och byxorna var alldeles för stora nu när jag minskat så mycket.
Martins klättring betalar jobbet så det är riktigt bra!

att ha lite pengar betyder planering: mat efter matlista, prioritera klädinköp för den som verkligen behöver det mest, köpa billiga bra saker eller lite dyrare saker som kan användas flera säsonger.

den här månaden är det min tur att få köpa lite kläder så nu hoppas jag att jag hittar några oxå för alla mina gamla kläder är alldeles för stora eller så är det gravid/amningskläder och nu när jag har min vanliga form igen vill jag ha kläder som passar.

oj vilket babbligt inlägg, skyller på att jag sort fast i soffan med en ätande Ivar

Kommentera här: